Visum t. tyrkisk ægtefælle i forb. m fødsel

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
IpekT
Geografisk sted: Fatsa, Türkiye

Visum t. tyrkisk ægtefælle i forb. m fødsel

Indlæg af IpekT » 19.02.2010 19:39:22

Jeg er 24 år og skal for første gang søge visum til min 28 årige tyrkiske mand. Vi har kendt hinanden siden 2002, jeg har i alle de år aldrig været permenent bosiddende i Tyrkiet, har kun været frameldt folkereg. én gang i periode på 3 mdr. Anyway, jeg syntes det er meget forvirrende, og når man tænker på alt det vi skulle igennem bare for at blive gift (haleluja), så tør jeg ikke bare tage til Ambasaden i den anden ende a landet, uden at være helt sikker på hvad det er de skal se. Er det nok at udfylde det skema der, og indlevere den med invitationen vedlagt vandrejournal scannings billeder osv. (for at lissom angive årsagen til besøget), at have booket en flybillet (uden at beltale), fremvise gyldigt pas, og så vente på de sender et spørgeskema til min adresse i DK? Det er sådan at jeg har addresse hos min far, som har en lejlighed på ca. 100 kvm, er det ikke fint nok? Vi har nemlig været på et vize ofis hernede og hun spurgte rigtig hvor mange biler vi havde og om hvor stort hus vi havde osv. men er det ikke irelevant når vi ER gift, og vi kan fremvise de penge svarende til hans ophold (a 350 kr pr. dag), eller hva er det helt præcis de forlanger i forbindelse med bankoplysninger (og hvornår skal de stilles?)?.
Derudover så siger de kloge at de kan forlange at se breve billeder fly billetter osv. men altså jeg har ikke sårn lige gemt 8 års flybilletter og boarding cards, hva gør man så? Og hvis de beder om det, så ligger breve og hva jeg har i DK, er det noget jeg indleverer med mit spørgeskema så? Håber i kan hjælpe, på forhånd tak -Ipek Tandogan

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum t. tyrkisk ægtefælle i forb. m fødsel

Indlæg af mh1 » 20.02.2010 08:04:23

Hej Ipek, I søger vel besøgsvisum? Hvis din mand aldrig har været i DK vil det jo være spild af tid at søge familiesammenføring, fordi i så ikke kan opfylde tilknytningskravet, som i jo skal når du kun er 24 år.
For besøgsvisum er det ikke nødvendigt med en hel masse dokumentation, og når i er gift heller ikke sikkerhedsstillelse. Der vil det være nok med en kopi af vielsesattesten, en returbillet, og så at han har tilstrækkeligt med penge i banken til den periode, han ønsker visum til. Jeg går ud fra, at du har sørget for at få dig registreret i Danmark som gift? Ellers sørg for at få det gjort hurtigst muligt!
mh
Rådgiver for ÆUG

IpekT
Geografisk sted: Fatsa, Türkiye

Indlæg af IpekT » 26.02.2010 20:32:05

Tak for dit svar, vi er registrerede i Danmark som gift. Men det jeg er i tvivl om er om det har indflydelse at jeg står i borgerservice til at bo sammen med mine forældre? Gør det dem til referance? Jeg burde da kunne invitere ham alligevel som hans kone, når vi nu er gift.. Det er fordi der er en visum kontor hernede, og han sagde min far skal invitere min mand og vedlægge dokumentation om lejekontrakt på vores lejlighed og hans bank udskrift. Det ved jeg min far aldrig vil udlevere, og det syntes jeg heller ikke kan være rigtig hans problem. Det burde være min mands problem at have penge nok til at komme ti dk og være med til sin første barns fødsel.???

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2010 17:47:00

Det er dig, der skal invitere din mand på besøg og ikke din far. Tyrkiet hører til i immigrationslandegruppen med referencebegrænsning, og i denne landegruppe er det slet ikke muligt at invitere en svigersøn på besøg. Hvis det er din far, der inviterer, vil din mand derfor få afslag på sin ansøgning om visum.

Det har ingen betydning for sagen, at du bor hos dine forældre.

Besvar