Hej.
Skal snart afsted til ambassaden. Men mangler lige et par rubrikker i invitationen (referees appendix), der er et par rubrikker jeg ikke ved hvad jeg skal svare:
1. Are you related to the person you are inviting.
Er du relateret/slægt med den person du invitere.
Mener den familie relation som f.eks fætter og kusine(for det er vi ikke) eller gælder mand og kone også som svar?
2. What is the pupose of the visit
Hvad er meningen/grunden til rejsen.
Hvad skal jeg skrive? At jeg savner hende meget?
På forhånd tak
Lille spørgsmål angående invitationen (referees appendix)
-
fundiver199
Re: Lille spørgsmål angående invitationen (referees appendix)
Kan du ikke give et link til den blanket, du ønsker at udfylde? Så er det nok lidt nemmere for os at forholde os til, hvad de forskellige rubrikker refererer til.
Jo her er den. De er nederst på side 1 begge spørgsmål.
http://www.migrationsverket.se/download ... 031_en.pdf
http://www.migrationsverket.se/download ... 031_en.pdf
-
fundiver199
1) Ja du er i familie med den, du inviterer. Så svaret er "yes" og "spouse" (ægtefælle)
2) Hvis hensigten er, at din kone skal bosætte sig i Sverige og søge ophold efter EU-reglerne, så skriv "To join me in Sweden and apply for a residence card after EU-rules".
Hvis det er meningen, at hun rejser hjem igen, så skriv "visit to spouse". Yderligere forklaring må være unødvendig i den situation, når det er ens egen ægtefælle, man inviterer. Det er mere, hvis man inviterer en ven, at der kan være behov for at gøre nærmere rede for, hvorfor rejsen er meget vigtig.
2) Hvis hensigten er, at din kone skal bosætte sig i Sverige og søge ophold efter EU-reglerne, så skriv "To join me in Sweden and apply for a residence card after EU-rules".
Hvis det er meningen, at hun rejser hjem igen, så skriv "visit to spouse". Yderligere forklaring må være unødvendig i den situation, når det er ens egen ægtefælle, man inviterer. Det er mere, hvis man inviterer en ven, at der kan være behov for at gøre nærmere rede for, hvorfor rejsen er meget vigtig.
Okay. Mange tak for hjælpen.