Nogen som har oplevet så lang ventetid??
Nogen som har oplevet så lang ventetid??
Er der nogen som har oplevet så lang ventetid til at få udstedt visum efter eu-regler fra PK eller fra andre steder???
Min mand har søgt fra Pakistan d. 30/12-09, men så i forløbet har de bedt om flere dokumentationer såsom personbevis 120, senere mit civilstandsattest. Fra den seneste dokument de bad om er der snart gået lidt over de 4 uger.
Og lige for at nævne personbevis 120 og civilstandsattest er ikke nævnt på deres hjemmeside.
Kan det virkelig være rigtig at det kan tage så lang tid? Jeg har endda kontaktet dem i korte mellemrum og bedt dem om at de snart burde udstede et visum efter særlige eu-regler da det er længe siden han har søgt og jeg har også nævnt for dem at de ting som de efterhånden ellers har bedt om står slet ikke på deres hjemmeside.
Det eneste vi hele tiden får at vide er, der er ikke kommet noget afgørelse og vi ved intet hvornår det bliver..
KAN DET VIRKELIG TAGE SÅ LANG TID??????
Min mand har søgt fra Pakistan d. 30/12-09, men så i forløbet har de bedt om flere dokumentationer såsom personbevis 120, senere mit civilstandsattest. Fra den seneste dokument de bad om er der snart gået lidt over de 4 uger.
Og lige for at nævne personbevis 120 og civilstandsattest er ikke nævnt på deres hjemmeside.
Kan det virkelig være rigtig at det kan tage så lang tid? Jeg har endda kontaktet dem i korte mellemrum og bedt dem om at de snart burde udstede et visum efter særlige eu-regler da det er længe siden han har søgt og jeg har også nævnt for dem at de ting som de efterhånden ellers har bedt om står slet ikke på deres hjemmeside.
Det eneste vi hele tiden får at vide er, der er ikke kommet noget afgørelse og vi ved intet hvornår det bliver..
KAN DET VIRKELIG TAGE SÅ LANG TID??????
Re: Nogen som har oplevet så lang ventetid??
Som tidligere nævnt må du nok slå dig til tåls med, at de 4 uger først begynder at tælle fra det tidspunkt, hvor det sidste dokument er indleveret.
Det er jeg klar over, men som nævnt er der gået mere end de fire uger siden den sidste dokument er afleveret
Du kan jo altid klage til EU-systemet og på den måde lægge pres på både ambassade og udenrigsministerium for en alt for langtrukken sagsbehandling.
dvs hvis jeg klager til eu-systemet, vil det så trækker sagen længere ud?
Hvordan kommer jeg endelig kontakt med dem?
Hvordan kommer jeg endelig kontakt med dem?
-
fundiver199
De 4 uger er jo bare en retningslinie for, hvad "hurtigst muligt" vil sige i praksis, det er ikke noget, som en ambassade er forpligtet til slavisk at overholde i hver eneste ansøgning.
Hvis din mand stadig ikke har fået svar på sin ansøgning, når vi er kommet frem til april måned, så vil det være relevant at klage over langsommelig sagsbehandling. Men indtil da vil du ærlig talt bare spilde både din egen og myndighedernes tid ved at gøre det.
Hvis din mand stadig ikke har fået svar på sin ansøgning, når vi er kommet frem til april måned, så vil det være relevant at klage over langsommelig sagsbehandling. Men indtil da vil du ærlig talt bare spilde både din egen og myndighedernes tid ved at gøre det.
okay, ja du har sku nok ret fundiver. Jeg må have tålmodighed endnu. Syntes bare det har taget evigheder.......
-
fundiver199
Men du har selvfølgelig lov til at "skubbe lidt på", altså ringe til ambassaden og/eller Migrationsverket for at høre, hvad der sker i din mands sag, og hvornår I kan forvente en afgørelse. Og det vil da f.eks. være meget interessant at finde ud af, om sagen stadig ligger på ambassaden eller er sendt videre til Migrationsverket.
Jeg har taget kontakt til migrationsverket og de siger at det er ikke dem der har sagen det er det svenske ambassade i pakistan som har den. Og det er dem der skal afgøre det.
Jeg snakkede med ambassaden idag og ja... det var det samme de sagde, at der er ikke kommet noget afgørelse endnu i må vente.....hmmmm.......

Jeg snakkede med ambassaden idag og ja... det var det samme de sagde, at der er ikke kommet noget afgørelse endnu i må vente.....hmmmm.......