Kan man søge FS for sin brasilienske kone og hendes barn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Henrik brasil

Kan man søge FS for sin brasilienske kone og hendes barn

Indlæg af Henrik brasil » 08.02.2010 17:51:53

Hej alle!

Jeg er gift med min dejlige kone fra Brasilien, hun har en dejlig søn på snart 3 år.
Kan vi søge FS for både kone og barn samtidig?
Det jeg ønsker at vide er om det er muligt at søge FS uden at barnet på noget tidspunkt skal være adskildt fra sin mor, altså at søge for dem begge i samme omgang..

Henrik

fundiver199

Re: Kan man søge FS for sin brasilienske kone og hendes barn

Indlæg af fundiver199 » 08.02.2010 17:58:36

Ja det er bestemt muligt at søge for både mor og barn på èn gang. Og med mindre der er tvingende nødvendige grunde til at gøre det anderledes, så er det også den måde, det må anbefales at gøre det på.

P.S. Men du kan ikke søge for din kone og dit barn, som du skriver i overskriften. Det er altid den, der søger ophold i Danmark, som skal søge om det, eller, hvis det er et barn, barnets forældre.

Så det rigtige spørgsmål er, om din kone kan søge opholdstilladelse til sig selv og sin datter på èn gang. Og svaret er altså, at det kan din kone godt.

Henrik brasil

Indlæg af Henrik brasil » 08.02.2010 18:04:19

Dejligt !!! super tak for dit hurtige svar!!
Så er der kun det store problem tilbage at kæmpe med, bankgarantien da jeg ikke har rige venner eller familie og min bank er ikke vilige til at låne mig de penge..

Henrik

Joos

Indlæg af Joos » 08.02.2010 21:32:28

Den der sverigesløsning er altså ikke så tosset.. Hvis vi får afslag på vores ansøgning på familiesammenføring, så smutter jeg med det samme. Hvis man bruger EU-reglerne ifm fs, så behøver man ikke at eje en bolig, og heller ikke stille nogen garanti.

Besvar