rent praktisk

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
meisen

rent praktisk

Indlæg af meisen » 06.02.2010 14:44:50

Hej,
min mand og jeg har søgt om ophold til ham i sverige og sagen er nu ved at nærme sig sin afslutning. Hvordan foregår det rent praktisk når svaret på opholdstilladelsen kommer? Hvad skal man foretage sig hvis det er ja? Skal man på politistationen og have visum sat i pas eller hvordan og er det noget der klares med det samme mens man venter? Det er mere fordi vi er ved at i tidsnød i forhold til den tyrkiske ambassade og er nødt til at planlægge det hele grundigt.

Håber at nogen kan hjælpe :)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Re: rent praktisk

Indlæg af jerry » 06.02.2010 15:05:45

Hejsa.

Hvis I har sögt opholdstilladelse i Sverige efter eu-reglerne, så vil din mand få brev fra migrationsverket når der er truffet en afgörelse.

Har han fået opholdstilladelsen, vil de sende hans opholdskort kort efter han har modtaget brevet, og så skal der ikk göres mere. Der er ikk noget med visum, eftersom det jo ikk er visum I har sögt om, men opholdstilladelse, hvis jeg altså har forstået dit spörgsmål korrekt??

Med hensyn til at I er presset med den tyrkiske ambassade, så er jeg ikk helt med på hvad du mener? De har jo ikk noget med det at göre. Så länge ansögningen er indgivet inden visums udlöb, så har I gjort alt korrekt og kan kun vente på afgörelsen.

meisen

Indlæg af meisen » 06.02.2010 15:18:31

okay tak for det. Nå ja selvfølgelig.. hihi.

Mht. ambassaden. Min mand er tyrkisk, og har ikke været i millitæret. Hans frist for at få hans sag forlænget er d. 19 feb., hvor han skal møde med opholdstilladelse og personnr..Ellers vil han blive anholdt første gang han sætter fod i tyrkiet. Så krydser fingre for at vi kan nå det.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Indlæg af jerry » 06.02.2010 18:16:55

Ahh på den måde, min mand er selv fra Tyrkiet. kan du ikk ringe til migrationsverket og forklare dem hvordan det hele hänger sammen, måske de kan sige noget om hvor länge der går för der er truffet en afgörelse, eller måske de kan fremskynde jeres sag.

meisen

Indlæg af meisen » 07.02.2010 16:57:01

jo, har talt med vores sagsbehandler, som ville forsøge, men hun kunne ikke love noget.

Besvar