Hej!
Jeg har lige et spm. Min mand har fået et brev fra US, at han har fået opholdskort,
hvor der var et kort som han skulle skrive under og sende det tilbage. Vi har stadig ikke fået den orginal opholdkort.
Min spm. hvornår kan jeg søge om sygesikringskort til min mand og hvad med dansk kurses kan han skrives op nu eller skal han have sygesikringskortet først.
Fået opholdskort, sygesikringskort??
Fået opholdskort, sygesikringskort??
TüRKiYE - - - FENER BAHCE
Re: Fået opholdskort, sygesikringskort??
Er der ikke nogen der kan svare på min spm.
TüRKiYE - - - FENER BAHCE
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
I kan anmode om sygesikringskortet, når din ægtefælle har fået det originale opholdskort.
Med hensyn til danskundervisning, kan I med fordel tage til det lokale sprogcenter og snakke med dem om jeres muligheder. I må påregne en vis brugerbetaling, idet I har søgt FS via EU-retten.
Med hensyn til danskundervisning, kan I med fordel tage til det lokale sprogcenter og snakke med dem om jeres muligheder. I må påregne en vis brugerbetaling, idet I har søgt FS via EU-retten.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Jeg gik ned på borgerservice allerede samme dag som vi fik brevet med at min mand havde fået opholdstilladelse og bedte om at få et CPR-nr og blive registret i folkeregisteret. Det gjorde de uden problem og jeg fik CPR-nr samme dag. Så vi behøvede ikke at vente på selve opholdskortet (hvilket kan tage en måned yderligere). Det er jo værd at prøve for andre også - men som så mange andre ting kommer det nok an på den person man nu lige for fat på på borgerservice....
Solveig.
Solveig.
.... når man er blevet folkeregistreret tager det omkring to uger før ens sygesikringskort kommer med posten. HUSK AT DER SKAL STÅ NAVN PÅ POSTKASSEN.
Solveig
Solveig