Du kan vel hurtigt kopiere de 3 lønsedler, og sende dem til ham?vægt87 skrev:Når nu ambassaden siger til min mand, at han skal vise 3 lønsedler fra mig, når han skal søge visum efter eu regler, er det så ikke nok at de får et stykke papir med hvor meget det står på min konto, da det er mig som betaler for hans ophold og rejse.. så de kan se jeg har nok midler til dette.. ?
ambassade bøvl..
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: ambassade bøvl..
-
Nashenas_Dk
- Geografisk sted: Danmark
[/quote]
Ikke nogen dokumentation på at du boede i Flensborg? skulle du så gøre noget fra Flensborg??[/quote]
Nej, hun havde ingen dokomenter om mig. Jeg fik bare kort efter nogle papier fra udlændingekontoret i Flensborg som skulle udfyldes og sendes tilbage.
Ikke nogen dokumentation på at du boede i Flensborg? skulle du så gøre noget fra Flensborg??[/quote]
Nej, hun havde ingen dokomenter om mig. Jeg fik bare kort efter nogle papier fra udlændingekontoret i Flensborg som skulle udfyldes og sendes tilbage.
Nej det kan jeg ikke så godt da jeg ikke har arbejde i øjeblikket, men har midlerne til at kunne forsørge min mand og jeg imens han er her.. så må de jo også kunne godtage bevis på at jeg kan forsørge ham og jeg i form af udskrift af konto..
Ikke nogen dokumentation på at du boede i Flensborg? skulle du så gøre noget fra Flensborg??[/quote]Nashenas_Dk skrev:
Nej, hun havde ingen dokomenter om mig. Jeg fik bare kort efter nogle papier fra udlændingekontoret i Flensborg som skulle udfyldes og sendes tilbage.[/quote]
Tusinde tak for dit svar. Det lyder jo ikke så slemt.
Hvilken visumansøgning var det hun skulle udfylde? Vi fik af vide af ambassaden at vi skulle søge om familiesammenføring men det var jo igen da de stadig ikke rigtig ville acceptere de Europæiske regler.
-
Nashenas_Dk
- Geografisk sted: Danmark
Nej, hun havde ingen dokomenter om mig. Jeg fik bare kort efter nogle papier fra udlændingekontoret i Flensborg som skulle udfyldes og sendes tilbage.[/quote]Maja1987 skrev:Ikke nogen dokumentation på at du boede i Flensborg? skulle du så gøre noget fra Flensborg??Nashenas_Dk skrev:
Tusinde tak for dit svar. Det lyder jo ikke så slemt.
Hvilken visumansøgning var det hun skulle udfylde? Vi fik af vide af ambassaden at vi skulle søge om familiesammenføring men det var jo igen da de stadig ikke rigtig ville acceptere de Europæiske regler.[/quote]
Det ved jeg faktisk ikke men hun hentede ansøgningen fra den tyske ambassades hjemmeside.Det er også rigtigt at I skal søge om familiasammeinføring, det er også derfor man får en familiasammenførringsvisum. Min kone fik kun en månedes visum, men det var jo inge problem for hun fik sit opholdskort efter en uge.
-
fundiver199
Hvis de beder om lønsedler, så er det vel fordi, de gerne vil se, om du har en løbende indkomst, som I kan leve af i Tyskland, så I ikke bliver en urimelig byrde for det sociale system.vægt87 skrev:Når nu ambassaden siger til min mand, at han skal vise 3 lønsedler fra mig, når han skal søge visum efter eu regler, er det så ikke nok at de får et stykke papir med hvor meget det står på min konto, da det er mig som betaler for hans ophold og rejse.. så de kan se jeg har nok midler til dette.. ?
Du skal således fremvise 3 lønsedler for overhovedet selv at kunne blive registreret som bosat i Tyskland. Og kan du ikke selv registreres som bosat i Tyskland, så har din mand naturligvis heller ikke ret til at få visum til Tyskland efter EU/EØS-reglerne.
Der er således 2 trin i denne proces:
1) Du skal selv anerkendes som værende omfattet at retten til fri bevægelighed i Tyskland. Det forudsætter, at du kan dokumentere din indkomst i form af 3 lønsedler. Hvis du skifter job i.f.m. din flytning til Tyskland, må du vedlægge lønsedler fra dit tidligere job samt ansættelseskontrakten for det nye job. Herefter vil man så sikkert gerne se de første 3 lønsedler fra det nye job, efterhånden som de indkommer.
2) Når du selv har fået godkendt din ret til at bo i Tyskland, så skal din mand have først visum og siden opholdskort i Tyskland.
Nu er det så i Sverige at min mand skal søge visum, så er det jo lidt anderledes.. jeg har registreret mig i Sverige..
Har nu snakket med ambassaden igen, og de ville godt godtage papir med hvor meget der står på kontoen.. så det er jo dejligt..
-
fundiver199
Ja det er anderledes, fordi Sverige også er et nordisk land, og fordi du selv er statsborger i et nordisk land (Danmark). Jeg fik blandet dig og maja87 sammen, hvilket jeg beklager meget.vægt87 skrev:Nu er det så i Sverige at min mand skal søge visum, så er det jo lidt anderledes.. jeg har registreret mig i Sverige..
Selv i Sverige skal du dog ikke regne med, at din mand kan få opholdskort alene på baggrund af, at du har et mindre beløb stående i banken. Men han vil godt kunne få et visum.
Jeg ville bare lige sige at jeg i dag var i Flensborg hvor jeg blev registreret og fik mit opholdskort med det samme. Hende jeg snakkede med ved ausländerbehörde sagde at min mand skulle have pas, pasfotos, ansøgningen og kopi af mit opholdskort med, men hun sagde dog at vi nok lige skulle høre ambassaden om det og at de skulle have klendskab til EU-reglerne.
Så det går den rigtige vej.
Tak for alt den hjælpog vejledning jeg har fået herinde:)
Så det går den rigtige vej.
Tak for alt den hjælpog vejledning jeg har fået herinde:)
Vi har lidt problemer mht. udfyldelse af ansøgningsskema.
Det drejer sig om
12) rückkehrberectigung (falls im pass vermerkt) nach
Hvad mener de med det? Er det noget der står i hans pas?
13) Eingereist am
Jeg går ud fra de mener hvornår han rejser ind i Tyskland men hvordan svare vi på det når vi jo ikke ved hvornår han får visum?
16) zugezogen am
så vidt jeg forstår er det hvornår han er flyttet fra hans nuværende adresse, men det gør han jo også først når han får hans visum?
21)Beabsichtige dauer des aufenthaltes in der bundesrepublik Deutschland
Der skal man så vidt jeg kan forstå hvornår man rejser ind i Tyskland og hvornår man rejser ud, men igen hvordan skal han kunne svare på det? Og det er jo ikke planen at han skal rejse ud igen?
Og sidst står der ich beantrage die aufenthaltserlaubnis für _____ tage/monat/jahr Søger vi om 90 dage eller?
Er der nogen der kan hjælpe? Også selvom det kun er med nogle af punkterne.
På forhånd tak for hjælpen
Det drejer sig om
12) rückkehrberectigung (falls im pass vermerkt) nach
Hvad mener de med det? Er det noget der står i hans pas?
13) Eingereist am
Jeg går ud fra de mener hvornår han rejser ind i Tyskland men hvordan svare vi på det når vi jo ikke ved hvornår han får visum?
16) zugezogen am
så vidt jeg forstår er det hvornår han er flyttet fra hans nuværende adresse, men det gør han jo også først når han får hans visum?
21)Beabsichtige dauer des aufenthaltes in der bundesrepublik Deutschland
Der skal man så vidt jeg kan forstå hvornår man rejser ind i Tyskland og hvornår man rejser ud, men igen hvordan skal han kunne svare på det? Og det er jo ikke planen at han skal rejse ud igen?
Og sidst står der ich beantrage die aufenthaltserlaubnis für _____ tage/monat/jahr Søger vi om 90 dage eller?
Er der nogen der kan hjælpe? Også selvom det kun er med nogle af punkterne.
På forhånd tak for hjælpen
Det er lykkedes mig at komme på ENDNU et spørgsmål.
Når vi nu søger om visum til min mand, så er det vel et nationalt visum, hvilket betyder at vi skal vente på hans opholdskort før vi kan flytte tilbage til Danmark.
Men betyder det at han slet ikke må rejse til Danmark heller ikke bare for at besøge mine forældre og tage hjem igen samme dag??
Når vi nu søger om visum til min mand, så er det vel et nationalt visum, hvilket betyder at vi skal vente på hans opholdskort før vi kan flytte tilbage til Danmark.
Men betyder det at han slet ikke må rejse til Danmark heller ikke bare for at besøge mine forældre og tage hjem igen samme dag??
-
fundiver199
Med mindre der er en særlig grund til det modsatte, så vil tyskerne udstede et Schengenvisum til din mand, og i så fald må han gerne rejse på besøg i Danmark, så længe dette visum er gyldigt.
Kan han af èn eller anden grund ikke få et Schengenvisum, f.eks. fordi han allerede har været i Schengen i mere end 90 dage indenfor det seneste halve år, så vil han i stedet få et nationalt begrænset tysk visum, og så må han naturligvis ikke tage til Danmark. Heller ikke selvom det kun er i ½ time.
De tyske sprogproblemer orker jeg ikke at kaste mig over lige nu, så det må du selv hitte ud af, eller andre må hjælpe dig.
Men hvad med at finde en engelsksproget udgave af ansøgningsskemaet, f.eks. på nyidanmark.dk, det kan måske hjælpe på forståelsen af, hvad de tyske gloser betyder. For det er jo nok de samme ting, der spørges på et ansøgningsskema til Schengenvisum, uanset om det er skrevet på engelsk, tysk eller italiensk.
Kan han af èn eller anden grund ikke få et Schengenvisum, f.eks. fordi han allerede har været i Schengen i mere end 90 dage indenfor det seneste halve år, så vil han i stedet få et nationalt begrænset tysk visum, og så må han naturligvis ikke tage til Danmark. Heller ikke selvom det kun er i ½ time.
De tyske sprogproblemer orker jeg ikke at kaste mig over lige nu, så det må du selv hitte ud af, eller andre må hjælpe dig.
Men hvad med at finde en engelsksproget udgave af ansøgningsskemaet, f.eks. på nyidanmark.dk, det kan måske hjælpe på forståelsen af, hvad de tyske gloser betyder. For det er jo nok de samme ting, der spørges på et ansøgningsskema til Schengenvisum, uanset om det er skrevet på engelsk, tysk eller italiensk.
Er glad for at du ikke orkede at bøvle med det. Gjorde nemlig som du sagde og gandt en engelsksproget udgave af ansøgningsskemaet.
Min kæreste kan ikke få en schengenvisum nu, så vi må nøjes med det nationale og så krydse finger for at vi får hans opholdskort forholdsvist hurtigt.
Tak for hjælpen:)
Min kæreste kan ikke få en schengenvisum nu, så vi må nøjes med det nationale og så krydse finger for at vi får hans opholdskort forholdsvist hurtigt.
Tak for hjælpen:)
Hvorfor kan han få udstedt en nationalt visa?
Vi skal jo snart igennem det samme, men havde da regnet med at få et schengen visa.
Vi skal jo snart igennem det samme, men havde da regnet med at få et schengen visa.