processuelt ophold har ret til at rejse hjem
processuelt ophold har ret til at rejse hjem
min kinenisk kæreste ansøgte en folkhøjskole for 3 måneder siden,vi har ikke hørt fra US.min kærestes far er meget syg nu.KAN hun få lov til rejse hjem en månede,hvis det kan lade sig gøre.Hvem skal vi henvende os til?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: processuelt ophold har ret til at rejse hjem
Hvis du bor i hovedstadsområdet, skal I henvende jer direkte til US i Ryesgade, hvor I skal udfylde en tilbagerejsetilladelse. Bor du i provinsen, kan I henvende jer på nærmeste politistation med udlændingekontor.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Hvis sagen haster, så er det sikkert en god idè at aflevere sin ansøgning om tilbagerejsetilladelse direkte til Udlændingeservice, også selvom man bor i provinsen. Det vil alt andet lige medføre en lidt længere sagsbehandlingstid, hvis ansøgningen skal gå via en politistation et andet sted i landet.
har man ret til at rejse i sit hjemland på besøg efter man har fået et opholdskort i sverige? hvad skal man bruge for at rejse? jeg er selv dk statsborger og min mand er den der søger opholdskort efter eu regler. mvh amles
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Ja, selvfølgelig må din ægtefælle det. Han skal bruge sit pas.
dvs han skal ikke bruge visum? det er bosnien vi skal til...
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Nej, ikke når han HAR opholdskort.
skal man henvende sig til den svenske ambassade i københavn hvis man skal have en national visum gratis for at komme til sverige fra danmark? min mands visum er udløbet men hans pas er gyldig...