Opholdstilladelse kort.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hesthaven

Opholdstilladelse kort.

Indlæg af Hesthaven » 13.01.2010 21:10:37

Hej.
Jeg er dansk statsborger, og min mand har et Sydafrikansk Pas og et Spansk Opholdstilladelse kort.
Vi flyttede fra Sydafrika til Spanien for 2 år siden.
Vi ønsker nu at flytte til Danmark (hele min familie er der)...
Skal vi ansøge om familiesammenføring efter EU-regel eller for et Dansk opholdstilladelse kort?
Jeg er helt forvirret, og jeg er bange for at sælge vores ejendom i Spanien, og derefter finde ud af, at han ikke kan komme ind i Danmark.

fundiver199

Re: Opholdstilladelse kort.

Indlæg af fundiver199 » 13.01.2010 21:17:47

Det er helt op til jer, om I vil søge opholdskort til din ægtefælle efter EU-reglerne eller familiesammenføring efter de danske regler. Når I bor sammen i Spanien, så opfylder I jo umiddelbart betingelser for, at din ægtefælle kan få opholdskort i Danmark efter EU-reglerne. Om I også kan opfylde betingelser for familiesammenføring efter de danske regler, det kan jeg derimod ikke afgøre ud fra de ting, du har fortalt.

Du kan læse om EU/EØS-reglerne i de to indlæg under "bekendtgørelser" øverst i dette forum, og du kan læse om de danske regler under "jeg vil" her på hjemmesiden.

Du kan også læse om det alt sammen på Udlændingeservice hjemmeside:

http://www.nyidanmark.dk

God læselyst :D

Besvar