brugbar plan? via Tyskland, at få en Ukrainsk pige til DK?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
vestjyden

brugbar plan? via Tyskland, at få en Ukrainsk pige til DK?

Indlæg af vestjyden » 31.12.2009 01:11:26

Jeg vil giftes med en Ukrainsk eller Russisk kvinde. Jeg synes anstændigvis at jeg med det samme skal kunne give hende en ide om hendes fremtid, herunder også det tidsmæssige perspektiv. Jeg vil selvfølgelig også selv gerne have hende til DK hurtigst muligt.

Da jeg kan forstå at et schengen besøgsvisum er langsommeligt at få i DK, vil jeg ger ne vide

1:
Er det hurtigere at få visa gennem Tyskland eller Sverige via et hjælpsomt menneske bosiddende i Tyskland hhv. Sverige.
Kan man få det 1 gang som et multiple, stadig via Tyskland eller Sverige.

2: Er sådanne visa koordineret landene imellem, eller kan man få 2 visa kort efter hinanden ved at søge til forskellige lande.

3:
Dur følgende køreplan. finde sin udkårne, besøge hende (måske flere gange, hvilket selvfølgelig er irrelevant i denne sammmehæng) Invitere hende til Tyskland/Sverige på et tysk/svensk visum. Leje en lejlighed i Tyskland inden hendes ankomst, dog uden at flytte. Straks efter hendes ankomst til Tyskland/Sverige hentes hun og kursen sættes mod DK. Hvis hun kan lide det, flyttes inden 14 dage til tyskland i 10 uger, hvor man dels bruger noget ferie, dels kører en frygtelig masse kilometer for at passe sit arbejde i DK, samtidig med at huset sættes til salg til en fed overpris ( jeg er jo ikke interesseret i at sælge). Indenfor disse 10 uger bliver vi gift. Derefter flyttes til DK netop som visa udløber.

Det vil selvfølgelig være nemmere, hvis man kan få et multiple entrance visa der kan fordeles over 180 dage.

Kommentarer udbedes.

fundiver199

Re: brugbar plan? via Tyskland, at få en Ukrainsk pige til DK?

Indlæg af fundiver199 » 31.12.2009 07:55:57

1) De danske visumventetider er heldigvis blevet betydeligt nedbragt jævnfør indlæg i "artikler og links". På den baggrund vil jeg decideret fraråde at ligge og rode med at søge Schengenvisum til andre lande, hvis formålet er at besøge Danmark. Det er trods alt nemmest, og man stiller sig selv i det bedste lys i det lange løb, hvis man spiller med åbne kort fra start af.

2) Ja naturligvis taler / koordinerer de enkelte Schengenlande med hinanden, det er jo en forudsætning for, at man tør lade andre lande udstede et visum på ens vegne. Man kan sagtens få flere Schengenvisa kort tid efter hinanden, men kun inden for den ramme, som hedder højest 90 dage i Schengen indenfor en periode på 180 dage, som regnes fra og med datoen fra ens første indrejse. I nogle tilfælde kan der også udstedes et multible-entry visum, det afhænger lidt af ansøgers situation og hvilket land, der søges fra.

3) Ja bortset fra, at jeg som sagt vil fraråde at blande andre Schengenlandes ambassader ind i sagen, så længe du er bosat i Danmark. Og herudover er der ingen grund til at sætte dit hus til salg, med mindre du har tænkt dig at sælge det.

Og det er jo heller ikke sikkert, at det er strengt nødvendigt at søge opholdskort efter EU/EØS-reglerne, I kan jo også bare søge FS efter de danske regler, hvis din udkårne er fyldt 24.

Men måske skulle du også lige se at finde hende først, før du bekymrer dig om alle de praktiske ting med visum og opholdstilladelse? Det er jo lidt den omvendte rækkefølge at tage tingene i, må man nok sige.

vestjyden

Indlæg af vestjyden » 31.12.2009 11:01:19

Mange tak for et godt og hurtigt svar.
Jeg er begyndt at finde den rette. Jeg synes at når man beder en pige om at flytte til et land hvor hun ikke har venner eller familie, kulturen er en anden og hun ikke kan sproget, så påtager man sig et meget stort ansvar. Derfor bekymringerne på forhånd.

DBS

Indlæg af DBS » 31.12.2009 14:28:09

Vi gjorde det, at hun besøgte familie i tyskland, og jeg var i tyskland på samme tid.

På den måde undgik vi, at have problemmer med første indrejse til DK

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm

Og eftersom hun jo havde haft et Schengen visa, var det ikke noget problem at få nr 2. i DK

Besvar