forvirret..Jeg håber i kan hjælpe

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Helledansbo

forvirret..Jeg håber i kan hjælpe

Indlæg af Helledansbo » 23.12.2009 16:08:13

Hejsa
I lyder som rigtige venlige mennesker herinde og jeg håber virkelig i kan hjælpe..

Jeg har mødt min kæreste i egypten, og vi forsøger ligenu, at finde arbejde i sverige til ham, så vi kan komme til at bo derover.. Men af gode grunde er det svært, da han jo ikke taler svensk, og hans engelsk er ikke fuldstændig perfekt, han er dog ellers villig til at arbejde..

Mit spørgsmål er så, er det nødvendigt for os at blive gift for at kunne være sammen? Vi vil selvfølgelig gerne giftes på sigt, men vi er stadig kun 20 år begge to. Men hvis vi skal giftes for at kunne være sammen, så må det jo være sådan.. Jeg ville bare spørge jer kloge hoveder herinde, er der andre muligheder for at bo sammen derover?
Jeg læste noget om, at så længe man var et par kunne man bo sammen i følge nogle regler. Men hvor længe skal man have været sammen? Og hvordan kan man dokumentere, at man er i et forhold? Jeg er selvfølgelig klar over, at jeg skal kunne forsørge ham, men det burde heller ikke blive noget problem..

Jeg er totalt forvirret over alle de regler..

Jeg har et spørgmål mere.. Vil det være nemmere for os at flytte sammen hvis vi var gift?? Eller er det samme som hvis vi kun er et par?

skaanebo

Re: forvirret..Jeg håber i kan hjælpe

Indlæg af skaanebo » 23.12.2009 16:12:47

Hvis du er parat til at flytte til Sverige og bo, så kan I sagtens søge om familiesammenføring efter Sveriges nationale regler som et ugift par. I behøver ikke at have boet sammen tidligere, så det er altså nok blot at have til hensigt at blive samboende. Læg ÆUG's vejledning til Sverige, som du finder under "Fakta & love". Der er også lavet et nyt underforum her til netop alt, hvad der vedrører national lovgivning i de nordiske lande, så måske ville det være mest oplagt at bringe dit indlæg der.

Hvis I er gift, og du er i stand til at forsørge jer begge, har I valget mellem at benytte Sveriges nationale lovgivning eller EU-lovgivningen. Det kan i nogle tilfælde være en fordel, især hvis det er planen, at I vil flytte retur til Danmark.

Men hvis I bare gerne vil bo sammen som et kærestepar, så er Sverige stadig en oplagt mulighed.

Besvar