Er der sammenhæng mellem kort behandlingstid

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AminaTariq

Er der sammenhæng mellem kort behandlingstid

Indlæg af AminaTariq » 18.12.2009 14:37:40

og godkendelse af ansøgningen?

Ja min mand og jeg afleverede i November mdr vores ansøgninger, ham fra Sudan og mig i DK.
Vi havde forventet vi ville ryge i bunken med de lange behandlingstider, 7-8 eller mere mdr men idag modtog jeg et brev fra US om at de har vurderet at den kan være færdigbehandlet senest den 26 februar 2010 da de har modtaget alle relevante oplysninger.

Nu er mit spørgsmål så: er der så en god chace for vi får et ja eller er det stadig lige uvist? Jeg tænker på sådan logisk for mig at se så må vi vel være blevet bedømt som en enkel sag med tingene i orden og det vejer vel i den positive retning eller hvad??

Er der mange som får et afslag efter at have modtaget et brev hvor der står de har modtaget alle relevante oplsyninger og derfor bliver sagen behandlet hurtigst muligt?

Må nok sige jeg blev så nervøs ved at få det brev at jeg fik helt lyst til at græde....at være adskilt har taget hårdt på os og nu virker det jo overskueligt men er samtidigt død ræd for at få afslag.

Amina

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Er der sammenhæng mellem kort behandlingstid

Indlæg af Kim P. Nyberg » 18.12.2009 14:56:39

Jeg tror du kan tage det ganske roligt. Du har, som det fremgår af brevet, indsendt alle relevante bilag. Og hvis I ikke umiddelbart opfyldte kravene, ville brevet have indeholdt et afslag. Det indeholder brevet imidlertid ikke. Og det er ud fra den betragtning, at jeg mener, at du kan sove uden nervøse trækninger.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 18.12.2009 14:58:14

Den korte sagsbehandlingstid betyder blot, at udlændingeservice har alle de nødvendige oplysninger, der skal til for at afgøre sagen.

Men i må selv vide, om i opfylder alle de regler, der skal til for at få tilladelsen? I har vel sat jer ind i reglerne?

AminaTariq

Indlæg af AminaTariq » 18.12.2009 15:02:41

Joh klart vi har sat os ind i reglerne.

Jeg har ansøgt om blive behandlet efter særbarn reglerne da jeg har en søn på 6 år som ser sin far jævnligt.
Desuden er jeg studerende.

Nu må vi jo bare vente og se hvilken retning det går men er glad for de på tros af særbarn har vurderet det er kort behandlingstid.

AminaTariq

Indlæg af AminaTariq » 21.12.2009 15:17:27

Jeg har lige haft ringet til vores sagsbehandler og han kunne oplyse mig at vores sag allerede ligger færdigbehandlet men der manglede lige den sidste instans, hvad end det så betyder.
Ydermere nægtede han at give ledetråd om hvilken retning svaret går i så det mente min mor kunne være en indikator for et nej. Hun mente at mon ikke han ville have lavet et lille hint hvis det havde været positivt resultat?

Nå men han sagde at min mand vil få svar på ambassaden og jeg med posten i den første uge i januar så vi er ved at gå til af spændning.

Vi håber på det bedste men er utrolig nervøse.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 21.12.2009 15:25:09

Du må meget gerne give besked her i forum, når I får svar. Hvis det er et afslag, så er det interessant for os andre at vide, hvorfor det er givet, og måske kan vi også hjælpe jer med at finde ud af, om det kan svare sig at klage over afslaget.

Men jeg håber selvfølgelig, at der er tale om en tilladelse og ikke et afslag :)

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 21.12.2009 16:09:24

Dengang vi søgte FS, fik vi heller ikke svaret over telefonen. Vi fik at vide, at svaret stod i det brev, vi ville få. Det var af sikkerhedsmæssige årsager, at svaret kun blev givet skriftligt, da de jo aldrig kan vide, om det er den rigtige person, der ringer ind, eller om det er én, der udgiver sig for at være det.

Vi fik positivt svar i første hug, så man kan altså ikke udlede af det telefoniske svar fra sagsbehandleren, at udfaldet bliver et afslag. Det kan lige så vel blive en tilladelse.

"Sidste instans" må oversat til normal dansk betyde sikkerhedsstillelse. Det er i hvert fald mit gæt.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

AminaTariq

Indlæg af AminaTariq » 21.12.2009 19:01:56

Kim P. Nyberg: Det lyder fornuftigt det du skriver.
Men burde vi egentlig ikke blive fritaget for at stille garanti da jeg har et særbarn?

Men ja vi må jo bare vente og se og håbe på det bedste.

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 21.12.2009 21:24:11

AminaTariq skrev: Men burde vi egentlig ikke blive fritaget for at stille garanti da jeg har et særbarn?
Der står, at der KAN gives dispensation når man har et særbarn. Ikke at der SKAL. Så det er op til udlændingeservice at afgøre, om de vil give dispensation.

Du kan desværre ikke kræve det.

Men det lyder som om det er praksis, at der gives dispensation, når man har et særbarn, hvor der er regelmæssigt samvær med den anden forælder.

Og for at kunne bevise, at der er regelmæssigt samvær, kan udlændingeservice tage kontakt til den anden forælder, for at høre om det nu også forholder sig sådan.

Men som vi alle er enige om - når man har sit på det tørre, er der ikke noget at bekymre sig om. Det handler om at opføre sig ordentligt.

AminaTariq

Indlæg af AminaTariq » 22.12.2009 13:28:31

dotGusten skrev:
AminaTariq skrev: Men burde vi egentlig ikke blive fritaget for at stille garanti da jeg har et særbarn?
Der står, at der KAN gives dispensation når man har et særbarn. Ikke at der SKAL. Så det er op til udlændingeservice at afgøre, om de vil give dispensation.

Du kan desværre ikke kræve det.

Men det lyder som om det er praksis, at der gives dispensation, når man har et særbarn, hvor der er regelmæssigt samvær med den anden forælder.

Og for at kunne bevise, at der er regelmæssigt samvær, kan udlændingeservice tage kontakt til den anden forælder, for at høre om det nu også forholder sig sådan.

Men som vi alle er enige om - når man har sit på det tørre, er der ikke noget at bekymre sig om. Det handler om at opføre sig ordentligt.
Ja vi får det jo ikke at vide før første uge i januar så vi må væbne os med tålmodighed :)

Besvar