Skal min mand vedlægge kopi af flybillet når han søger visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Skal min mand vedlægge kopi af flybillet når han søger visum

Indlæg af fundiver199 » 07.12.2009 23:56:17

Indvandringsprøven bliver efter planen en mundtlig prøve, som skal afholdes på dansk ved, at ansøgeren gennemfører en "samtale" med en videoafspiller / båndoptager i et lokale i Brøndby.

Der vil dels være tale om test i dagligdags kommunikation på dansk, dels om spørgsmål om såkaldt "danske værdier" som f.eks. demokrati og ligestilling m.m. (her kunne jeg så blive endog meget spydig, men lad det nu ligge).

Om indvandringsprøven vil bortfalde, hvis der gives dispensation, f.eks. p.g.a. særbarn, er endnu uvist. Men umiddelbart lyder det da sandsynligt, når man ser på formålet med overhovedet at give dispensation.

M.h.t. forberedelse vil man kunne købe nogle undervisnings-DVD´er på forskellige sprog. Men intet af det er mig bekendt klar endnu. Så folk skal bare være klar over, at denne prøve sandsynligvis er på vej, hvorefter man jo så må tage det, som det kommer.

Joy

Indlæg af Joy » 10.12.2009 10:05:36

Har lige et enkelt spørgmål. jeg vil høre om det gøre nogen forskel om min mand bestiller sit flybillet på fillippinerne isteddet for jeg booker ham et i Danmark??? Det er vel i princippet det samme om jeg bestiller ham et her eller han gøre det der???

Håber på at få et hurtig svar.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 10.12.2009 11:13:25

Det er hip som hap, hvor billetten er købt. I praksis vil det mest normale være, at man køber billetten lokalt, eftersom det er forbundet med en del besvær at købe og betale for en billet for en anden person, hvis man ikke selv skal med samme fly - fx kræver de fleste flyselskaber, at man skal forevise det kreditkort, biletten er betalt med, ved check-in - eller de kræver, at man faxer kopi af pas og kreditkort for at forebygge misbrug.

DBS

Indlæg af DBS » 10.12.2009 12:23:21

Hmm, skaanebo, der har jeg ikke helt samme oplevelse

Som jeg kender det, når jeg selv rejser (og ikke selv betaler) er at jeg bare skal vise pas.

Min kærster rejser også uden problemmer, når jeg har købt og betalt flybillet.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.12.2009 12:32:47

De forskellige flyselskaber har forskellige krav. Nogle selskaber bl.a. i Asien forlanger, at der skal fremvises en kopi af det kreditkort, billetten er betalt med, hvis kreditkortindehaveren ikke selv deltager på rejsen.

Men hvis man køber sin flybillet på en rejseportal, så handler man med det selskab, der ejer portalen, og ikke med flyselskabet selv, og så er der typisk ikke et sådant krav.

Så man må simpelt hen læse, hvad der står omkring betingelser på den hjemmeside, hvor man køber billetten.

I mange tilfælde kan det være en udmærket, nem og billig løsning, at referencen bruger sit kreditkort til at købe en billet online, enten hos et flyselskab eller på en rejseportal, og at billetten så sendes elektronisk pr. email til den, der skal rejse. At scanne eller faxe en kopi af sit kreditkort til den, der skal rejse, er også en overkommelig opgave.

Men hvis man ikke er så vant til at købe flybilletter online, så er det måske en udmærket idè at købe billetten på et gammeldags rejsebureau med betjening. Og i så fald bør billetten naturligvis købes lokalt af den, der skal rejse.

Det skader jo heller ikke noget at sammenligne lidt priser, før man køber, og måske kører der nogle kampagner lokalt i et land, som ikke er tilgængelige, hvis man køber en flybillet på internettet.

Joy

Indlæg af Joy » 10.12.2009 19:32:21

Det er jo sådan er at såsnart min mand får besked om hans visum er iorden, vil planen jo være at jeg skal holde ferie dernede nogle uger og hente ham så vi sammen rejser tilbage til Danmark, så derfor ville jeg selvfølgelig gerne vide om det vil have nogen betydning for om han bestiller sit flybillet hjemme i sit hjemland og jeg bestiller mit her i DK (altså vi bestiller seperaret), og ja vi skal flyve med den samme flyselskab når vi rejser sammen. Har det nogen betydning, hvis min mand betaler sin billet med kontanter, når nu han ikke har kreditkort. Han skal vel også huske kvitteringen?? Skal lige siges at vi har tænkt os at flyve med KLM.

Er det iøvrigt vigtigt el. nødvendigt at han får lavet et kreditkort, når han rejser til Danmark?

Det betyder vel heller ikke noget at vores billetter ikke er blevet bestillt samme dato og dag??

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 11.12.2009 05:43:34

Nej som allerede skrevet har det naturligvis ingen som helst betydning for din mands visumsag, hvem der har betalt for hans flybillet, eller hvor eller hvornår den er købt. Den eneste, ambassaden interesserer sig for, er om billetten lever op til de krav, der stilles. Altså at hjemrejsedato ligger inden den visummets gyldighed, og at hjemrejsen hverken kan refunderes eller ændres. Resten er alene et praktisk spørgsmål, som det er helt op til jer selv at hitte ud af.

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 11.12.2009 09:48:12

Joy skrev:Det er jo sådan er at såsnart min mand får besked om hans visum er iorden, vil planen jo være at jeg skal holde ferie dernede nogle uger og hente ham så vi sammen rejser tilbage til Danmark, så derfor ville jeg selvfølgelig gerne vide om det vil have nogen betydning for om han bestiller sit flybillet hjemme i sit hjemland og jeg bestiller mit her i DK (altså vi bestiller seperaret), og ja vi skal flyve med den samme flyselskab når vi rejser sammen. Har det nogen betydning, hvis min mand betaler sin billet med kontanter, når nu han ikke har kreditkort. Han skal vel også huske kvitteringen?? Skal lige siges at vi har tænkt os at flyve med KLM.

Er det iøvrigt vigtigt el. nødvendigt at han får lavet et kreditkort, når han rejser til Danmark?

Det betyder vel heller ikke noget at vores billetter ikke er blevet bestillt samme dato og dag??
Du kan se mange flere oplysninger om, hvordan det er at rejse med KLM her:
http://www.klm.com/travel/nl_nl/special ... /index.htm

Hvis ambassaden kun ser din mands flybillet, har det jo ingen praktisk betydning at du også har bestilt en billet.

Mht. kreditkortet, betyder det ingenting, at din mand ikke har sådan et. Der er rigtigt mange mennesker i hele verden, som ikke har et kreditkort. Og det er også derfor vi er i gang med at udvikle betalingsløsninger med mobiltelefonen, så man kan betale med den i stedet for.

Husk blot på, at din mand skal have 200 eller 300 euro på sig, når han skal igennem paskontrollen på vej ind i Schengen.

Og lad blot din mand sende penge til dig via Western Union eller Money Gram, så du kan få penge til at betale billetterne, hvis du vælger at bestille dem fra Danmark. Så kan du tage kontanterne med ud til Kastrup i Terminal 2, og betale billetterne der. KLM skranken ligger lige til højre for indgangen.

Joy

Indlæg af Joy » 11.12.2009 10:00:23

Okay, super tak for hjælpen, jeg ville også lige spørge, har modtaget brev fra US igår at de har returneret udlånt dokumenter (så som billede af mig og min mand), som jeg havde vedhæftet med spørgeskemaet, jeg indsendte i oktober måned, hvad kan det betyde når de har sendt min dokumenter tilbage???

Joy

Indlæg af Joy » 11.12.2009 10:12:05

Jeg vil gerne betale min egen billet her i Danmark, og så ville jeg overføre penge til min mands bank konto i filippinerne til betaling af hans flybillet, så han selv køber sit der Det er sådan at jeg skal betale hans flybillet og rejseforsikring, det er sådan vi har tænkt os at gøre.

Det er vel ikke besværlig alt det jeg gøre?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 11.12.2009 10:42:06

Sådan kan I godt gøre. Men hvis du har et dankort eller et internationalt kreditkort som f.eks. Visa eller Mastercard, så er det nok både nemmere og billigere, at du selv køber din mands billet på KLM´s hjemmeside eller på en rejseportal, hvor de sælger billetter med KLM. F.eks. travelstart, travellink, mrjet, flybillet.dk, der findes utallige af slagsen.

Hvis du køber en billet på nettet, så udstedes der en e-ticket, som sendes til den email adresse, du har angivet. Og så kan du jo enten sende den videre til din mand eller printe en kopi ud og tage den med, når du rejser derned.

Hvis I gerne vil være sikre på at komme med det samme fly, så er det måske smart at købe begge billetter umiddelbart efter hinanden, så I ikke risikerer, at de billige pladser når at blive udsolgt, før I køber billet nummer 2.

Joy

Indlæg af Joy » 11.12.2009 11:17:20

Jeg har surfet lidt rundt og kigge på priser, både priser i Danmark el. på Filippinerne og jeg kan se at det stort set er samme pris, uanset om man bestiller det her eller der.

Jeg kiggede også på om det er den samme fly der går, når vi rejser tilbage sammen, og det er det, samme tidspunkt og samme fly, så uanset om han bestiller sit i hjemlandet og jeg i Dk, vil vi stadig komme med det samme fly hjem til DK.

Skal min mand forevise et kopi ved check-in af hvad han har betalt billetten med,uanset om han har betalt det med kontanter??

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 11.12.2009 11:34:20

Joy skrev:Skal min mand forevise et kopi ved check-in af hvad han har betalt billetten med,uanset om han har betalt det med kontanter??
Nej. Kravet fra nogle flyselskabers side om at fremvise det kreditkort, som billetten er betalt med, handler udelukkende om at forhindre svindel med kreditkort. Altså at folk køber flybilletter på internettet med andre menneskers kreditkort.

Når man betaler med kreditkort på nettet, indtaster man jo bare de oplysninger, der står på kortet, og hvis man har aflæst disse fra en anden persons kreditkort, så er der jo frit slag for at købe ind på denne persons regning, indtil hun opdager det og får sit kort spærret.

F.eks. har der været en sag i Danmark, hvor nogle havde "brudt ind" i betalingsautomaten på en benzinstation og installeret noget elektronik i den, som gav dem adgang til oplysninger om alle de kreditkort, der blev brugt i automaten.

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 11.12.2009 12:08:16

Joy skrev:Okay, super tak for hjælpen, jeg ville også lige spørge, har modtaget brev fra US igår at de har returneret udlånt dokumenter (så som billede af mig og min mand), som jeg havde vedhæftet med spørgeskemaet, jeg indsendte i oktober måned, hvad kan det betyde når de har sendt min dokumenter tilbage???
Det betyder, at de har scannet billedet ind i deres sagsbehandlingssystem, så de nu har en elektronisk kopi af dit billede. Og da nogle mennesker betaler mange penge for at få fremkaldt billeder, er det mest høfligst overfor brugerne, at billederne sendes tilbage når Udlændingeservice har set dem.

Så kan du jo bruge billederne på væggen derhjemme.

Joy

Indlæg af Joy » 13.12.2009 19:43:57

Vil det være en fordel at de har scannet billederne ind i deres sagsbehandlingssystem, når min mand og jeg når så lang når vi skal søge om familiesammenføring, når kommer her som turist??

Besvar