Så er det tid til at vende hjem til DK igen, men har lige nogle spørsmål som jeg har lidt svært ved at få svar på, så jeg håber at der er nogle søde mennesker der kan hjælpe mig.
SKAL man have en bolig i Danmark før man kan søge om opholdskort til min mand efter EU reglerne? Eller kan man søge mens vi bor i Sverige og flytte efter vi har fået svar?
Når man søger om familiesammenføring efter danske nationale regler så skal man sætte 65 000 dkk på en lukket konto hvis man får positivt svar. Skal man også det når man søger efter EU reglerne?
Er forvirret:( Håber at I kan hjælpe.
-
Nashenas_Dk
- Geografisk sted: Danmark
Re: Er forvirret:( Håber at I kan hjælpe.
Hej tanja72
Du kan sagtens søge fammiliesammenføring fra Sverige uden at du skal have en bolig her i Dk. Når din man så får sit danske opholdskort har I 6 måneder til at flytte til Dk, det vil sige at I har 6 måneder til at finde en bolig og flytte til Dk.
Tanja72 skrev:SKAL man have en bolig i Danmark før man kan søge om opholdskort til min mand efter EU reglerne? Eller kan man søge mens vi bor i Sverige og flytte efter vi har fået svar?
Du kan sagtens søge fammiliesammenføring fra Sverige uden at du skal have en bolig her i Dk. Når din man så får sit danske opholdskort har I 6 måneder til at flytte til Dk, det vil sige at I har 6 måneder til at finde en bolig og flytte til Dk.
NejTanja72 skrev:Når man søger om familiesammenføring efter danske nationale regler så skal man sætte 65 000 dkk på en lukket konto hvis man får positivt svar. Skal man også det når man søger efter EU reglerne?