fundiver199 skrev:Hvis søsteren er umyndig, så skal hun vel bare have sine forældre eller alternativt sin værge (hvis forældrene er døde), til at skrive under på visumansøgningen. Det er vel meget naturligt, at en mindreårig ikke kan søge om visum på egen hånd.
Hej Fundiver - Tak for svar! Sidste halvdel af dette indlæg er bestemt ikke rettet mod dig, og du skal have 1000 Tak for din hjælp!
Det ville jeg også mene - men ikke desto mindre lå sagen i Integrations Ministeriet i 1½ måned mens de fandt ud af med sig selv om de ville acceptere passet (iøvrigt kun efter at vi kunne oplyse dem at andre Schengen lande accepterer samme pas). I mellem tiden måtte Ambassaden ikke acceptere ansøgningen og derfor blev ansøgningen først indgivet den 30.November. Nu har jeg så modtaget et standard spørgeskema (som åbenbart er standard siden Maj 2009) og afleveret det på på UdlændingeService - hvormed en forventet behandlingstid på 13 uger er startet!
Efter at have ringet til Udlændinge Service, for at høre om ikke noget kan gøres - når nu behandlingstiden skyldes en fejl i Integrations Ministeriet - så er svaret nej - samt at selvom man havde accepteret Visum ansøgingen i Oktober måned, så havde vi sikkert ikke kunne nå det alligevel pga. travlhed, samt at de har oplyst om at man skal søge om sommeren for at få besøg i December.
------
Læs ikke videre hvis du har sarte nerver, men jeg skal have luft!
Hvad er det for en verden vi lever i hvis det skal tage ½ år at få besøg til Jul?
Jeg må sige at jeg har været sur og skuffet - nu er jeg bare skuffet og jeg væmmes, jeg væmmes ved det land jeg er født i og jeg oplever for første gang:
1. At jeg ikke kan betale min skat med glæde
2. At en Minimal Stat måske er en løsning
3. At Danmark er et latterligt racistisk småligt land, som tror det selv så herligt og tolerant
4. At jeg ikke kan tørre røv i det danske flag i frygt for at noget af det skulle blive siddende.