Elias skrev:Ja men det koster jo også bare hvis man skal til og lägge et nyt indskud igen og så når man flytter til jylland, men nu må jeg i tänkeboksen og se hvad jeg gör

Det koster temmelig meget mere, især på lang sigt, hvis man kommer til at stå helt uden indkomst, fordi man har bosat sig et sted, hvor man ikke har noget job. Det kan desuden meget nemt koste, at din mand bliver nødt til at rejse tilbage til sit hjemland.
Det er fint nok at tænke, men jeg kan ærlig talt ikke se, at der er så meget at tænke over. Som situationen er, er du nødt til at beholde det job, som du har, og som du heldigvis har fået tilbudt en forlængelse af, indtil du har fundet et nyt.
Og da du ikke kan passe det job fra en bolig i Jylland, så må du finde en bolig på Sjælland eller i Sydsverige. Så enkelt er det. Om nødvendigt må I flytte på vandrehjem e.l. i en periode, hvis der ikke er anden løsning.
Elias skrev:man har jo bare så svärt ved og tro på at det kan väre sandt når man har kämpet så länge for og leve sammen.
Ja og netop derfor vil det da også være helt skørt at sætte det hele over styr ved frivilligt at opgive det job, som du nu har fundet, samt det opholdskort, som din mand har fået i Sverige, så I omsider kan leve sammen, uden på forhånd at have fundet et nyt job.
Det er al ære værd, at du gerne vil tage dig af din mor. Men ærlig talt har du mere end rigeligt at gøre med at tage dig af din mand og dit barn, og det må komme i første række.
Din mor kan I besøge i weekenderne, og hvis hun skal tættere på, så kan det jo også ske ved, at hun flytter til København eller Malmø, måske bare i en periode. Det behøver ikke nødvendigvis at være dig, der skal flytte.
Elias skrev:Ved du forresten hvor länge der går för man får et brev sendt med posten om hvor länge det ville tage? kan nemlig ikke forstå hvorfor vi ikke har fået nået inu det er 3 uger siden vi sögte.
Nej det ved jeg desværre ikke. Men som vi efterhånden er nået frem til, så er det jo også for tidligt, at I har søgt om opholdskort til din mand i Danmark. I vil gerne flytte til Jylland, og det er da fint nok. Men første skridt i den proces er, at du skal sende nogle jobansøgninger, ikke at din mand skal søge om opholdskort. Og når så du har fået et positivt resultat ud af din jobsøgning, så kan I flytte og din mand kan søge om et opholdskort.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil bo i nærheden af din mor samt måske også øvrig familie og gamle venner. Men nogle gange bliver man altså bare nødt til at indse, at man ikke kan få alting, lige som man vil have det, og så fokusere på det, der er virkelig vigtigt. Og det er I jeres tilfælde, at du kan blive ved med at være i arbejde, og at jeres lille familie kan blive sammen.
Holder I fast i det, så vil der med tiden også åbne sig en hel masse nye muligheder. Så I må altså bare bide tænderne sammen og acceptere, at I ikke kan vælge frit på alle hylder lige her og nu. Som du selv er inde på, har vi økonomisk krise, hvilket gør, at det er langt mere besværligt at skifte job, end det var i opgangstiderne. Så der er mange andre end dig, der er nødt til at blive i det job, de nu engang har, selvom de hellere ville noget andet.
Du skriver jo, at I allerede i 3 år har kæmpet med at få opholdstilladelse til din mand, men at dette ikke kunne lade sig gøre, fordi du ikke var i arbejde men levede af socialhjælp. Men alligevel er du altså parat til igen at bringe jer i en situation, hvor I risikerer, at din mand ikke kan få lov til at blive sammen med dig, fordi du ikke har noget job.
Ærlig talt så synes jeg det lyder meget, som om du løber rundt i den samme trædemølle og nærmest insisterer på at blive ved med at gentage de samme fejl. I stedet for at søge om opholdstilladelse til din mand, så var det jo allerede for 3 år siden nogle jobansøgninger, du skulle have sendt, eller en ansøgning om at blive optaget på en uddannelse. Så prøv nu at lær lidt af fortiden, og lad være med at begå den samme fejl èn gang til.
Endelig var det jo også en mulighed, at I kunne bosætte jer i din mands hjemland, således at han der kan forsørge sin kone og sit barn. Hvis det nu er nemmere for ham at finde et job i sit hjemland, end det er for dig at finde et job i Jylland.