Er der krav om hvor lang tid man skal ha kendt hinanden?
Er der krav om hvor lang tid man skal ha kendt hinanden?
Hej
Jeg kom til at tænke på om der er nogen krav eller praksis i forhold til hvor lang tid man skal ha kendt hinanden inden man blev gift?
Min mand og jeg har kun kendt hinanden i 6 måneder, kan det være et problem når vi søger familiesammenføring?
Og afhænger det af hvor vi søger.. dk, sverige eller eu regler i henholdsvis danmark eller sverige?
Håber der er nogen der kan give et godt råd eller nogle retningslinier
Hilsen
Matilde
Jeg kom til at tænke på om der er nogen krav eller praksis i forhold til hvor lang tid man skal ha kendt hinanden inden man blev gift?
Min mand og jeg har kun kendt hinanden i 6 måneder, kan det være et problem når vi søger familiesammenføring?
Og afhænger det af hvor vi søger.. dk, sverige eller eu regler i henholdsvis danmark eller sverige?
Hilsen
Matilde
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Er der krav om hvor lang tid man skal ha kendt hinanden?
Længden af perioden hvor længe man har kendt hinanden, er ikke det der vejer tungest. Selvfølgelig skal man have et vist kendskab til hinanden, og der spiller det nok mere ind i jeres tilfælde, om I har set hinanden fysisk, eller om der kun har været brevveksling/computerkontakt mellem jer. Har I ikke mødt hinanden fysisk, kan det blive et afslag. I kan vedlægge billeder, hvor I optræder sammen, som bevis for at I ikke er fremmede for hinanden.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Det kan godt give anledning til mistanke om proforma, hvis man kun har kendt hinanden i kort tid, inden man blev gift. Men som Kim skriver, er det kun én af mange ting, der indgår i vurderingen. Så det er ikke givet, at man vil få afslag p.g.a. proforma, hvis man kun har kendt hinanden i x måneder, hvorimod man vil få tilladelse, hvis man har kendt hinanden i y måneder.
Der er den grundlæggende forskel på de forskellige regelsæt, at bevisbyrden m.h.t. proforma ligger hos ansøgeren, når der søges efter nationale danske regler. Ved EU-regler og svenske regler ligger bevisbyrden derimod hos myndighederne. D.v.s. her skal der langt mere tungtvejende grunde end blot en diffus mistanke til, før der kan gives afslag p.g.a. proforma.
Der er den grundlæggende forskel på de forskellige regelsæt, at bevisbyrden m.h.t. proforma ligger hos ansøgeren, når der søges efter nationale danske regler. Ved EU-regler og svenske regler ligger bevisbyrden derimod hos myndighederne. D.v.s. her skal der langt mere tungtvejende grunde end blot en diffus mistanke til, før der kan gives afslag p.g.a. proforma.
Men hvis man så får afslag pga. proforma-mistanke, hvorledes "fikser" man så det ?
Personligt har jeg svært ved at forestille mig hvordan man kan bevise det ikke er pro-forma, hvis de først har besluttet sig for at "det er det bare"....
Personligt har jeg svært ved at forestille mig hvordan man kan bevise det ikke er pro-forma, hvis de først har besluttet sig for at "det er det bare"....
Mange tak for hjælpen!
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
maXjolt,
Alt hvad der overhovedet kan bruges:
Billeder/videoer, hvor I optræder sammen.
Kopier af udvalgte breve/mails.
Udskrifter af din/partnerens telefon-logbog.
At I hver især kan fortælle grundlæggende oplysninger om hinanden og om jer som par. Her vil det være US, der stiller spørgsmålene, og jer, der skal svare. Hvis svarene divergerer, skal man forvente afslag. Er svarene grundlæggende ens og troværdige, går I fri af proforma-mistanken. Man vil blive interviewet hver for sig, simultant.
Alt hvad der overhovedet kan bruges:
Billeder/videoer, hvor I optræder sammen.
Kopier af udvalgte breve/mails.
Udskrifter af din/partnerens telefon-logbog.
At I hver især kan fortælle grundlæggende oplysninger om hinanden og om jer som par. Her vil det være US, der stiller spørgsmålene, og jer, der skal svare. Hvis svarene divergerer, skal man forvente afslag. Er svarene grundlæggende ens og troværdige, går I fri af proforma-mistanken. Man vil blive interviewet hver for sig, simultant.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Hvis ægtefællen allerede befinder sig i Danmark på processuelt ophold, kan et uanmeldt kontrolbesøg på bopælen også komme på tale.
Der er 7 år imellem os og vi var sammen sammenlagt 2 mnd inden vi søgte. Vi havde kun èt bryllups billede. Vi har begge været gift før med henholdsvis ghaneser/dansker. Vi vedlagde dog bevis på at vi var gravide,men det har nok ikke nogen betydning.Matilde skrev:Hej
Hilsen
Matilde
Vi fik FS på 1,5 måned. Så slap af hvis i har jeres sti ren,så skal i nok få FS.
Mvh..