hjælp hvordan
hjælp hvordan
hej
hvis jeg skal starte med familiesammenføring
af min mand ved brug af EU-reglerne
hvordan skal vi starte
han er i Tunesien skal han
hen på den svenske ambassade i Tunesien
og ansøge om familiesammenføring
eller skal han komme med visum til Sverige
og vi kan ansøge sammen
hvis jeg skal starte med familiesammenføring
af min mand ved brug af EU-reglerne
hvordan skal vi starte
han er i Tunesien skal han
hen på den svenske ambassade i Tunesien
og ansøge om familiesammenføring
eller skal han komme med visum til Sverige
og vi kan ansøge sammen
-
fundiver199
Re: hjælp hvordan
Forudsat at du er dansk statsborger og bor i Sverige (det skriver du jo ikke noget om!), så skal din mand søge om et visum efter de særlige EU-regler på den nærmeste svenske ambassade. Dette visum er gratis og skal udstedes i løbet af højest 4 uger.
Når din mand så er ankommet til Sverige, så skal han søge om et opholdskort på Migrationsværket. Dette skal han gøre, inden hans visum udløber.
Din mand kan også søge om familiesammenføring på den nærmeste svenske ambassade, men i så fald er det jo Sveriges nationale regler, I søger efter, og ikke EU-reglerne.
Når din mand så er ankommet til Sverige, så skal han søge om et opholdskort på Migrationsværket. Dette skal han gøre, inden hans visum udløber.
Din mand kan også søge om familiesammenføring på den nærmeste svenske ambassade, men i så fald er det jo Sveriges nationale regler, I søger efter, og ikke EU-reglerne.
hej
ja, jeg har dansk statsboggerskab og bor i Sverige
det du har skrevet til mig, om at han kan komme med
visum til Sverige og så inden det udløber ansøge om familiesammenføring
men hvor kan jeg læse om det,
har du en hjemmeside min mand kan læse, hvor der står at vi kan gøre det på den måde
for jeg har sagt det til ham,men han vil
selv læse det
men tusind tak for hjælpen
ja, jeg har dansk statsboggerskab og bor i Sverige
det du har skrevet til mig, om at han kan komme med
visum til Sverige og så inden det udløber ansøge om familiesammenføring
men hvor kan jeg læse om det,
har du en hjemmeside min mand kan læse, hvor der står at vi kan gøre det på den måde
for jeg har sagt det til ham,men han vil
selv læse det
men tusind tak for hjælpen
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
@fundiver199
Du siger at visum efter de særlige EU-regler skal udstedes i løbet af 4 uger. Er det her at man skal have forsørgelses-anliggende på plads? Hvad er betingelserne for at ægtefællen kan få det her visum?
Du siger at visum efter de særlige EU-regler skal udstedes i løbet af 4 uger. Er det her at man skal have forsørgelses-anliggende på plads? Hvad er betingelserne for at ægtefællen kan få det her visum?
-
fundiver199
Betingelsen for, at din mand har ret til indrejse i Sverige og til ophold i indtil 3 måneder ad gangen er, at han skal være i familie med en EU-borger, der er bosat i Sverige (dig), og desuden må han ikke være til fare for den offentlige sikkerhed, sundhed eller orden.
Opfylder han disse ting, så har han ret til indrejse i Sverige og til ophold i indtil 3 måneder. Og dermed har han også ret til et visum, såfremt visum er nødvendigt for, at han kan dokumentere overfor en pasbetjent, at han rejser lovligt ind i Sverige.
Hvis han ønsker ophold i mere end 3 måneder, så skal han søge om et opholdskort. Og her stilles der så den yderligere betingelse, at du enten skal være arbejdstager i Sverige eller skal råde over tilstækkelige midler til både din egen og din mands forsørgelse.
Men dette krav stilles altså kun, hvis din mand ønsker at blive i Sverige i mere end 3 måneder. Hvilket hænger sammen med, at det er først er efter 3 måneders ophold i Sverige, at han opnår ret til at modtage sociale ydelser.
Opfylder han disse ting, så har han ret til indrejse i Sverige og til ophold i indtil 3 måneder. Og dermed har han også ret til et visum, såfremt visum er nødvendigt for, at han kan dokumentere overfor en pasbetjent, at han rejser lovligt ind i Sverige.
Hvis han ønsker ophold i mere end 3 måneder, så skal han søge om et opholdskort. Og her stilles der så den yderligere betingelse, at du enten skal være arbejdstager i Sverige eller skal råde over tilstækkelige midler til både din egen og din mands forsørgelse.
Men dette krav stilles altså kun, hvis din mand ønsker at blive i Sverige i mere end 3 måneder. Hvilket hænger sammen med, at det er først er efter 3 måneders ophold i Sverige, at han opnår ret til at modtage sociale ydelser.