Mariakazmi skrev:jeg har fast arbejde har ikke modtaget social hjælp nogensinde har bankgaranti men mangler lejlighed mit spg er min far har en andelsbolig med 5 værelser kan jeg leje 2 værelser af ham og søge om Fs ?
Det kommer an på, om et sådant arrangement vil blive betragtet som en fremleje, og på om de 2 værelser kan betegnes som en "selvstændig bolig". For en nærmere rådgivning omkring dette bliver du nok nødt til at spørge dem, der skal træffe afgørelsen, d.v.s. Udlændingeservice.
Hvis I søger efter EU-reglerne, efter du har boet mindst 10 uger i et andet EU-land, så kan I med sikkerhed godt leje de to værelser af din far, for så stilles der ikke noget boligkrav. Ligesom der heller ikke skal stilles bankgaranti eller bestås nogen indvandringsprøve.
Så hvis alternativet er, at du alligevel skal ud og finde en ny bolig i Danmark, så var det måske lige så nemt at starte med at finde en bolig i f.eks. Sverige, så I kan slippe for alle de underlige danske regler og krav.
Du kan læse om EU-reglerne i forum "EU Sveriges- og Schlesvigløsningen".
Mariakazmi skrev:hvis nu jeg vil købe en andelsbolig og ønsker lån fra banken vil det skade FS ?????
Nej naturligvis ikke.