FØRTIDSPENSION OG FS.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tomat

FØRTIDSPENSION OG FS.

Indlæg af tomat » 12.11.2009 20:13:36

hej til jer.

jeg håber, der er en der vil være sød og hjælpe mig lidt, med min tvivl.

jeg har en kæreste i colombia "turistlandegruppe" vi har nu skrevet sammen i 4 år, hun kommer på besøg hos mig i julen i 1 måned (første gang vi skal møde hinanden)

mine spørgsmål, drejer sig så lidt længere frem i tiden, hvis vores møde arter sig som vi forventer, naturligvis godt, og hun kan enes med danske forhold---- vil vi søge om visum til hende igen i 3 månder, så snart det er muligt---- jeg er så en smule i tvivl-- men jeg håber det ikke,

min tvivl er, om førtidspension er under den sociale lov ??? altså som f.eks. socialhjælp.

jeg tjener ca. 55.000 kr. om året, udover førtidspension--og har ca. 3000 til 3.500 kr i overskud om måneden, når jeg har betalt alle udgifter--- mon det er økonomisk grundlag nok for us til fs.????

jeg kan tilføje, jeg har stående kapital til "bankgaranti."

jeg er nok en lidt gammel bruger af dette gode forum her, 59 år, ( men kærlighed har jo ingen grænser og ingen alder) men allige vel tænker jeg lidt om us måske har en "60 års regel" vi kender jo alle "24 års reglen", det var måske lidt humoristisk, men måske kan det gøre fs lidt vanskeligere, med min alder????????--- min kæreste er 51, så jeg ved godt vi er lige på grænser til " 8 års reglen" men men---

jeg forstår på forummet herinde, at det er helt ok, at min kæreste kommer på turistvisum i 3 måneder,og at vi gifter os, og søger fs i mens hun er i landet???? og da hun kommer fra et "turistlandegruppe" får vi vel ikke problemer med at us med at stjæle bankgaranti ved visum, da jeg ikke formoder at de kræver en bankgaranti fra colombia--- er det rigtig forstået??? det hele??

jeg håber meget en flere vil bruge en smule tid og give mig nogle svar, så min tvivl kan forsvinde

mange tak--tomat.

fundiver199

Re: FØRTIDSPENSION OG FS.

Indlæg af fundiver199 » 13.11.2009 06:54:30

Førtidspension hører ikke under Lov om Aktiv Socialpolitik, så der er ingen problemer der. I det hele taget er der ingen problemer i det skitserede, andet måske end at 3.000-3.500 kroner er et lovligt lavt beløb at skulle for som par. Så måske bør der kigges lidt på de faste udgifter, hvis det hele ikke skal blive alt for surt i den tid, der går, indtil din kæreste kan finde et job i Danmark.

Du får dog dobbelt bundfradrag, når I har giftet jer, og hun er bosat i Danmark, og det hjælper selvfølgelig allerede noget på sagen.

US stiller ingen krav til, hvor mange penge du skal have til overs hver måned, de interesserer sig udelukkende for, om du har modtaget bistandshjælp de sidste 12 måneder, og om du kan stille bankgaranti.

tomat

Re: FØRTIDSPENSION OG FS.

Indlæg af tomat » 13.11.2009 18:47:40

mange tak til fundiver for dit svar, vi må være mange mennesker i dette forum, der er jer dybt taknemmelig for jeres svar, og tiden i bruger på os, til tider noget forvirret og uvidende personer inde for dette område.

mange tak---tomat

Besvar