Håber nogen kan hjælpe mig med at forstå det her... Jeg er lidt forvirret og lidt meget irriteret
Min kone og jeg har indgivet en ansøgning om familiesammenføring (under de danske regler) for et par måneder siden og har modtaget et brev hvori de beder om "Oplysninger vi mangler"
Vejledning om boligkravet.
De fortæller ikke hvad der er galt med min ansøgning, men giver blot en "Vejledning om boligkravet". I "Vejledning om boligkravet" nævnes ikke muligheden for at være Hjemmeboende (dvs. at jeg lever hos mine forældre), kun hvad kravet er til en bolig som jeg selv ejer, lejer eller (an)deler.
I ingen af de vejledninger jeg har læst før vi ansøgte har jeg fået opfattelsen af at jeg skulle have en lejekontrakt med mine forældre, men jvf. vejledning idag hos udlændingeservice samt senere telefonisk, så er det nu et krav at enten:
1. Mit navn står på mine forældres ejer, leje eller andels-bevis, - eller
2. At jeg indgår en tidsubestemt lejekontrakt med mine forældre.
Kan det passe og i så fald, hvad gør jeg?
Mine forældre må såvidt jeg ved ikke videre-udleje hele eller dele af deres andel - og mine forældre kan ikke overdrage Andelen til mig (da det er en af dem man skal stå på venteliste for at få).
P.s. Vi opfylder alle andre krav da jeg er +28 og hun +24.