Særbarn - Bankgaranti?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Samara
Geografisk sted: Aalborg - snart Sverige
Kontakt:

Re: Særbarn - Bankgaranti?

Indlæg af Samara » 27.10.2009 19:03:13

Vil lige opdatere lidt. Jeg snakkede med sagsbehandleren idag (min bror er på arbejde og har ikke selv mulighed for at ringe, så han har lavet en fuldmagt til mig). Men sagsbehandleren lød til at være ligeså forvirret/forbavset over at der skulle stilles bankgaranti, når nu min bror havde et særbarn. Men da det ikke er ham, der har færdig behandlet sagen, kunne han ikke rigtigt komme med en forklaring på, hvorfor der skullle stilles garanti. Han sagde ordret til mig, at hvis det havde været ham, der havde færdig behandlet sagen, så havde han helt klart handlet anderledes end den pågældende sagsbehandler havde....Han sagde dog at den pers. der havde underskrevet sagen, først kom på arbejde igen imorgen, og at han derfor først kunne drøfte sagen med den pågældende person imorgen. Han sagde også at han ville skrive en mail om hvad udfaldet i såfald blev, og en begrundelse for HVORFOR han skulle stille den garanti..

Så vi venter spændt til imorgen :D

doolb

Indlæg af doolb » 02.11.2009 19:29:36

Hej...

Jeg tror at jeg er i samme situation som din bror. Med mener jeg at jeg har særbarn og har lige modtaget et brev med krav om bankgaranti. Jeg har tilmed også et job på positivlisten.
Men fælles er at vi begge har særbarn og har en sagsbehandler, men brevet med kravet er fra en anden...

Jeg tænker og de har ændret procedure eller om det at det ikke er sagsbehandleren der har tryffet afgørrelsen er det afgørrende.

Jeg vil under alle omstændigheder tager fat i US for at få nogle svar...
Med hensyn til bankgaranti så er jeg også blevet afvist i dag, så imorgen gå jeg i gang med at søge efter en mere villig bank.

Mvh
Thomas

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 02.11.2009 21:09:32

Ja det har vi,, men jeg synes godt nok at deres begrundelse bygger på et meget tyndt grundlag! Her er hvad jeg fik som svar på mit sp. om hvorfor min bror skulle stille garanti:

" For at fravige kravet om sikkerhedsstillelse er det et krav, at der foreligger et faktisk samvær mellem dig og din datter.

Det fremgår af dit brev til os af 25. september 2009, at din datters mor har nægtet at udlevere jeres fælles datter til trods for Statsforvaltningens afgørelse.

Vi har derfor lagt grund at der ikke er faktisk samvær i det fornødne omfang uanset du måtte have ret til dette. "

I det brev som bliver omtalt her havde min bror nævnt at hans ex. havde nægtet at udlevere deres fællesbarn til samvær 1 gang - og det har de så åbenbart betragtet som om der ikke eksistere noget egentligt samvær i det ønskede omfang på baggrund af dette! Jeg synes at deres begrundelse er meget tynd, og vi agter derfor også at klage afgørelsen til ministeriet!

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 03.11.2009 07:38:17

Ja det lyder unægtelig som om, at man nærmest har ledt efter en begrundelse for ikke at give særbarnsdispensation. Det er så bare mærkeligt, at man tilsyneladende ikke har opdaget, at parret ikke opfylder 24-års reglen :?:

Uanset hvad virker det som en helt ualmindeligt sjusket og overfladisk sagsbehandling. Så det er sikkert fint nok at få Integrationsministeriet til at kigge på sagen også.

doolb

Indlæg af doolb » 03.11.2009 12:06:25

Spøjst...

Jeg har endnu ikke modtaget svar fra US, men sagsbehandlings tiden blev forlænget fordi min EX havde meddelt US at jeg ikke så min søn. Jeg har flere gange udtrykt min bekymring over at en "usamarbejdt villig" forældre kan sabotere samværet og derved forhendre "særbarn" status.
Det kunne godt tyde på at jeg får samme svar.

Jeg tror jeg vil henvende mig til foreningen "far" for det er da også en fazet dig må kikke på.

Forsættelse følger.

Samara:
Er det ok at jeg skrive med her? Det er jo i bund og grund din tråd.

Mvh
Thomas

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Kroshka » 03.11.2009 12:15:18

hmm - jeg har selv spurgt US om dette - og det svar jeg fik var, at en "ikke samarbejdsvillig" forælder ikke kunne "sabotere" ens ønsker.. Så hvis US ikke fik svar fra den anden forælder, var det ikke det store problem..

Men på den anden side set undrer det mig, at I ikke selv er i stand til at kunne dokumentere, at I har samvær med barnet.. og selvfølgelig afhængig af børnenes alder, kan de vel selv bekræfte det - uanset hvor meget på tværs den anden forælder er..

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 04.11.2009 21:16:19

det kan min bror skam også - Han har masser af billeder og videoer med sin datter. Og han har endda også skrevet til US at han da hellere end gerne ville sende dem disse hvis US skønnede det nødvendigt - Han er endda gået så vodt at han inviterede sagsbehandleren hjem til ham selv en af de weekender hvor han skulle have haft samvær med datteren :shock: Men ja jeg mener bestemt også at US bare har ledt efter en undskyldning for at give et afslag, og derfor klager vi også til Ministeriet :D

Har lige et ekstra sp. min bror har nu stillet bankgarantiet - men nu hvor han klager, og hvis Ministeriet så alligevel giver dispensation, så må han vel godt få pengene tilbage eller??

Thomas - self. er det ok :D

Kroshka skrev:hmm - jeg har selv spurgt US om dette - og det svar jeg fik var, at en "ikke samarbejdsvillig" forælder ikke kunne "sabotere" ens ønsker.. Så hvis US ikke fik svar fra den anden forælder, var det ikke det store problem..

Men på den anden side set undrer det mig, at I ikke selv er i stand til at kunne dokumentere, at I har samvær med barnet.. og selvfølgelig afhængig af børnenes alder, kan de vel selv bekræfte det - uanset hvor meget på tværs den anden forælder er..

Besvar