Ang. Bankgaranti

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Buller

Ang. Bankgaranti

Indlæg af Buller » 28.10.2009 15:39:39

Hejsa

Så kom brevet om bankgarantien endelig og vi er super lykkelige!:-)

Men så var det at jeg ville gå her ind og læse om jeres erfaringer, da jeg mindes at have læst en tråd om netop dette(Hvilke banker i kan anbefale og den slags), men nu kan jeg ikke finde den igen. Nogen der lige kan huske hvad den tråd hed?

Jeg har Nykredit som bank og det er ikke noget de gør normalt, nogen der ved om andre banker vil gøre det selvom man ikke er kunde og hvis ja, hvilke er så billigst? Jeg kan godt selv skaffe pengene, men hvis det er muligt at låne dem forholdsvis billigt, vil jeg gerne det, sa jeg kan blande mine forældre udenom dette.

Håber meget i kan hjælpe mig.

Vh Nina

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ang. Bankgaranti

Indlæg af Kim P. Nyberg » 30.10.2009 10:16:31

Der er flere tråde, der handler om bankgarantien. Det er lidt svært at anbefale specifikke pengeinstitutter, idet det hele afhænger af dels din kreditværdighed, din indtægt, dine udgifter og dine øvrige økonomiske dispositioner. Og da vi er i en finansiel krise, er lån af penge i bankerne stort set umuligt. Det kræver derfor stor tålmodighed og købmandsskab af dig. Tag rundt til samtlige banker i dit område og hør dem om dine muligheder i forhold til at stille garantien.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

diddy

Re: Ang. Bankgaranti

Indlæg af diddy » 30.10.2009 11:41:20

Jeg har for en lille måneds tid siden været igennem turen med bank garanti..

Jeg har selv nykredit og har valgt at få den lavet hos dem (jeg havde også selv pengene) jeg fik samme historie med at det ikke var noget de normalt gør, men fik så efterfølgende af vide at de har en "ekspert" inden for området siddende i københavns afdelingen.

jeg har fået lavet en bank garanti på 56.512 kr det koster mig 2% i rente til banken (synes jeg er urimeligt når man selv har pengene) og jeg får 0.5% i rente for pengene, jeg har ikke betalt noget for at få den lavet.

Alt i alt synes jeg de gjorde deres arbejde hurtigt, fik papirene til underskift efter fire dage, sendte så selv papirene tilbage til US for at spare et par dage for at det skulle gå gennem nykredits interne post system..

nu bor jeg i odense, men havde jeg kunnet komme til københavns afdelingen, vil jeg mene de kan klare papirene inden for et par dage.

når det bliver tid til familiesamføring vil jeg dog forhøre mig andre steder end nykredit, ud over de vil give mit et bedre "tilbud" da pengene kan være bundet i op til 7 år, for at se om man kan få lidt mere ud af pengene.

håber det var en hjælp for dig..
/diddy

Besvar