ventetiden. Opkald fra ambassaden

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dalajne
Geografisk sted: Tyrkiet

ventetiden. Opkald fra ambassaden

Indlæg af Dalajne » 17.10.2009 22:02:30

d. 5 oktober søgte min kæreste og jeg visum for 2. gang.
Det er nu næsten 2 uger siden, og ambassaden har ikke haft ringet til mig og spurgt om jeg ventede besøg. Damen på ambassaden havde ellers sagt til min kæreste, at de ville ringe inden 10 dage.
Tror i at dette kan have nogen betydning for at de har sendt sagen til US?

Eller er der nogen af jer andre, der har søgt visum 2. gang, hvor ambassaden ikke ringede og spurgte om i ventede visum? Jeg er simpelthen så bange for at de har sendt papierne videre til us.

Håber at nogle kan hjælpe mig.
Mvh Line

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: ventetiden. Opkald fra ambassaden

Indlæg af Kim P. Nyberg » 17.10.2009 22:43:52

Hvis alle betingelserne ved første visum blev overholdt, bliver visum nr. to ikke sendt til København. Så klares den på den lokale ambassade/konsulat. Prøv at ringe til dem og efterlyse jeres sag.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Dalajne

Indlæg af Dalajne » 18.10.2009 12:47:41

Jeg ringede til dem i torsdags i sidste uge. Og hun fortalte at der ingen problemer var med vores visum. Og de ville ringe.
Men de har bare ikke haft ringet endnu. Så skrev jeg til en på den danske ambassade i ankara, om de havde haft ringet, fordi jeg havde haft nogle ubesvarede opkald. Og hun sagde de umiddelbart ikke havde haft ringet, endnu-
Så det er vel gode tegn ellerh hvad?

Sidste gang min kæreste var her, rejste han ud af landet 10 dage før visummet udløb, og der var ingen problemer der overhovedet.

Jeg går bare og frygter at de sender det til US, og at han så ikke kan nå at komme her inden jul, eller at vi skal stille bankgaranti.

Vores plan er nemlig at flytte til sverige, og det kan vi vel ikke hvis jeg skal stille bankgaranti?

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 18.10.2009 15:13:49

Den kan du slippe om ved, ved at flytte til Sverige INDEN han kommer herop. Så lander ham bare i Kastrup, og rejser derfra videre over til dig. Og vupti kan du række tunge af bankgaranti, indvandringsprøve og andet "morsomt". For ved at flytte til Sverige inden kan kommer herop, kan du nemlig benytte dig af EU-reglerne.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Dalajne

Indlæg af Dalajne » 18.10.2009 15:39:52

Ja, der er desværre bare ikke mulighed for at flytte til sverige før han kommer herop. Da jeg skal gøre mit studie færdigt inden.
Så sådan kan jeg desværre ikke gøre.

Hoping
Geografisk sted: Denmark/Turkey

Indlæg af Hoping » 19.10.2009 12:18:23

Heisa, har svaret dit indlæg på en anden tråd... Men vi er heller ikke blevet bedt om at stille nogen garanti denne gang, der gik knapt 4 uger fra vi søgte til de ringede til mig fra Ankara og han fik visum samme dag..

Dalajne

Indlæg af Dalajne » 19.10.2009 14:23:27

Hoping, du havde ret. Visum ventede lige om hjørnet.
For i morges, ringede ambassaden i Ankara til min kæreste, og fortalte ham at han har fået 90 dages turistvisum :D
Vi er bare så glade!

Tak for jeres svar.
Hilsen Line

Besvar