Kan vi blive gift i DK hvis man kæreste kommer på turistvis?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
alanyaK

Kan vi blive gift i DK hvis man kæreste kommer på turistvis?

Indlæg af alanyaK » 14.10.2009 22:38:30

Hejsa, jeg syntes det er ret uverskueligt med alt det papir arbejde vedr. vielse i Tyrkiet, så jeg ville høre om der er nogen der kan svare på om vi kan blive gift i DK hvis han får turist visum til et andet europæisk land, feks Sverige eller Tyskalnd?

fundiver199

Re: Kan vi blive gift i DK hvis man kæreste kommer på turistvis?

Indlæg af fundiver199 » 15.10.2009 07:08:29

Ja det kan I godt, hvis det land, som din kæreste får visum til, er et Schengenland, og hvis hans visum gælder til alle Schengenlandene, hvad det normalt vil gøre.

Betingelsen for at blive gift i Danmark er alene, at man skal opholde sig lovligt her i landet. Og det gør man, hvis man har et gyldigt Schengenvisum i sit pas, uanset hvilket Schengenland der så har udstedt dette visum.

Yommi1000

Indlæg af Yommi1000 » 27.10.2009 12:30:36

Og husk at kontakte din kommune, ang hvilke papir de vil have for, at I kan blive gift her. Det er heller ikke altid lige nemt herhjemme;0) Men det er heller ikke umuligt, så bare klø på;0)

alanyaK

Indlæg af alanyaK » 27.10.2009 15:55:28

Yommi1000 skrev:Og husk at kontakte din kommune, ang hvilke papir de vil have for, at I kan blive gift her. Det er heller ikke altid lige nemt herhjemme;0) Men det er heller ikke umuligt, så bare klø på;0)
Hvad er det for nogle papir du tænker på? :)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Indlæg af jerry » 27.10.2009 19:58:46

Det er det du skal höre din kommune om, da det kan svinge meget fra kommune til kommune hvad de skal bruge.

Går ud fra at din käreste er fra Tyrkiet(på grund af dit brugernavn)

Vi var heldige at min kommune var ret venlige. Vi medbragte min mands pas(han er selv tyrker), hans nüfus papir, dette skal han også bruge når han skal söge visum.
De godtog så at jeg havde min lille tyrkiske ordbog med, så de kunne se at "bekar" betöd ugift.

Men som sagt så kontakt den kommune du bor i og hör dem.

Yommi1000

Indlæg af Yommi1000 » 27.10.2009 23:34:57

Ja vores kommune krævede lidt mere. Min mand havde fået lavet et affidavit, som han fik at vide på den danske ambassede i hans hjemland, var nok til at blive gift i Dk. Da vi så søgte fik vi at vide, det skulle legaliseres, men da min mand var her fik vi hans far til at stå foran en advokat, hvor han sværgede at hans søn ikke var gift eller aldrig havde været det. Så skulle papiret forbi en notar public, som verificerede advokaten. Derefter skulle the minister of foreign affairs verificerer notar public og til sidst skulle papiret forbi den danske ambassade:0) Og vil lige fortælle at den danske ambassade var meget uforstående overfor, at de skulle stemple og verificerer papiret. Og HUSK DATO;0)

alanyaK

Indlæg af alanyaK » 30.10.2009 20:11:38

Yommi1000 skrev:Ja vores kommune krævede lidt mere. Min mand havde fået lavet et affidavit, som han fik at vide på den danske ambassede i hans hjemland, var nok til at blive gift i Dk. Da vi så søgte fik vi at vide, det skulle legaliseres, men da min mand var her fik vi hans far til at stå foran en advokat, hvor han sværgede at hans søn ikke var gift eller aldrig havde været det. Så skulle papiret forbi en notar public, som verificerede advokaten. Derefter skulle the minister of foreign affairs verificerer notar public og til sidst skulle papiret forbi den danske ambassade:0) Og vil lige fortælle at den danske ambassade var meget uforstående overfor, at de skulle stemple og verificerer papiret. Og HUSK DATO;0)
Jeg snakkede med min kommune som faktisk bad mig om at få stemplet vores vielses dokumenter i den danske ambassade inden vi rejste til danmark, så det er jeg bekendt med, men skulle bare lige høre jer andre da det var første gang jeg hadve hørt det :)

Besvar