Gravid og venter på FS

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
keff

Gravid og venter på FS

Indlæg af keff » 12.10.2009 16:31:40

Hej.

Nogen som har erfaring med at sno systemet om lillefingeren når man skal have jordemoder hjælp og de sædvanlige læge-check ups.

Officielt kan det ikke lade sig gøre uden OT og cpr nr men jeg ved at nogen får hjælp,enten via hjælp fra US eller af egen hjælp.

Takker

ZB

Re: Gravid og venter på FS

Indlæg af ZB » 13.10.2009 07:10:53

Hej Keff
Prøv at lede her på forum efter oplysninger - mener at der er nogen hvis kommune har gået med til det uden problemer...

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 13.10.2009 08:03:10

Hey Keff

Mit forslag er at tag en tur på borgerservice og forklar dem problemet..... kommuner plejer at være ret large med sådanne tilfælde....
Vi havde en situation hvor vi skulle bruge hospital væsenet inden at min kone havde fået OT. De gav hende bare et midlertidigt cpr-nr så de kunne følge sagen.

Schjerbeck

Ps. tillykke med graviditeten og held og lykke med OT.

keff

Indlæg af keff » 13.10.2009 14:06:36

Schjerbeck skrev:Hey Keff

Mit forslag er at tag en tur på borgerservice og forklar dem problemet..... kommuner plejer at være ret large med sådanne tilfælde....
Vi havde en situation hvor vi skulle bruge hospital væsenet inden at min kone havde fået OT. De gav hende bare et midlertidigt cpr-nr så de kunne følge sagen.

Schjerbeck

Tak Schjerbeck

Will do..

keff

Indlæg af keff » 13.10.2009 18:54:39

Schjerbeck skrev:Hey Keff

Schjerbeck

Så har vi været hos borgerservice og de gav os det nemmeste svar,nemlig at vi ikke har ret til hjælp.

Så bad jeg om at se sort på hvidt en paragraf der siger at vi IKKE har ret til hjælp.

Hun fumlede så lidt med sin computer og kaldte så på en kollega da hun opgav. Kollegaen sagde at hun mener at have hørt noget om at nogen ku få hjælp mens de ventede på FS men hun tilføjede så at det ikke var deres bord så hun bad os gå til folkeregistret.

Så må vi se hvad fokeregisteret kan gøre for os.
:?

keff

Indlæg af keff » 19.10.2009 16:01:06

Hvis det skulle interessere nogen så har jeg løst problemet.

Man HAR ret til gratis scanninger og jordemoder konsultationer hvis man allerede HAR en ansøgning liggende hos US.

Man går til sin læge og får lavet en journal og så skal den faxes til hospitalet og på hospitalet får du aftalt alt det praktiske.

Det kan ske at du blir nødt til at betale undervejs men hospitalet vil betale alt tilbage når FS sagen er afsluttet.

Så er der alligevel lidt retfærdighed i reglerne,jeg har bare mistet ALT tiltro til
UDLÆNDINGESTYRELSEN OG BORGERSERVICE.

Barbarez

Indlæg af Barbarez » 01.02.2010 00:27:55

keff skrev:Hvis det skulle interessere nogen så har jeg løst problemet.

Man HAR ret til gratis scanninger og jordemoder konsultationer hvis man allerede HAR en ansøgning liggende hos US.

Man går til sin læge og får lavet en journal og så skal den faxes til hospitalet og på hospitalet får du aftalt alt det praktiske.

Det kan ske at du blir nødt til at betale undervejs men hospitalet vil betale alt tilbage når FS sagen er afsluttet.

Så er der alligevel lidt retfærdighed i reglerne,jeg har bare mistet ALT tiltro til
Hej, keff!

Ved du om man kan finde en link om det eller har I måske fået det bekræftet via et brev?

PFT :-)

Håber på, at det går godt med graviditet ;)

keff

Indlæg af keff » 15.02.2010 10:46:29

Barbarez skrev:
keff skrev:Hvis det skulle interessere nogen så har jeg løst problemet.

Hej, keff!

Ved du om man kan finde en link om det eller har I måske fået det bekræftet via et brev?

PFT :-)

Håber på, at det går godt med graviditet ;)
Tak Barbarez .

Og undskyld at jeg ikke har set dit spørgsmål tidligere.

Gi mig din email så sender jeg et foto af papiret,jeg har ikke lige et sted jeg kan uploade billedet. Jeg kan tilføje at vi fik papiret fra økonomikontoret på hvidovre hospital (tlf : 3632 3632).

Vh Keff

Besvar