Indhentning af oplysninger fra ens eks vedr fællesbarn
-
AminaTariq
Indhentning af oplysninger fra ens eks vedr fællesbarn
Ja jeg står og skal til og søge om FS men har lige læst ansøgningsskemaet igennem og der står at US vil anmode ens eks om oplysninger vedr ens fællesbarn.
Hvad så hvis man har et dårligt forhold til ens eks og han tillige med højst sandsynligt ikke vil svare på deres spørgsmål bare for at stille sig på tværs for mig og min nye mand? Kan sagen så trække ud eller hvordan gør de der helt konkret?
Man skal jo svare på hvor ofte barnet er hos den anden forældre og overnatter osv og i min søns tilfælde har vi ingen ordning men bare engang imellem når hans far vil det. Hvad skal jeg så skrive helt præcist der hvor man skal svar på hvor mange dage om ugen?
Hvad så hvis man har et dårligt forhold til ens eks og han tillige med højst sandsynligt ikke vil svare på deres spørgsmål bare for at stille sig på tværs for mig og min nye mand? Kan sagen så trække ud eller hvordan gør de der helt konkret?
Man skal jo svare på hvor ofte barnet er hos den anden forældre og overnatter osv og i min søns tilfælde har vi ingen ordning men bare engang imellem når hans far vil det. Hvad skal jeg så skrive helt præcist der hvor man skal svar på hvor mange dage om ugen?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Indhentning af oplysninger fra ens eks vedr fællesbarn
Der er rubrikker i skemaet, hvor du kan skrive yderligere bemærkninger. Brug dem til at beskrive forholdet til din ex. Hvordan de præcist får "hevet" oplysninger ud af ham, ved jeg desværre ikke. Men er han alt for genstridig, kan sagsbehandlingen trække ud, indtil US mister tålmodigheden med ham og træffer en afgørelse "på det foreliggende grundlag". Det vil sige de oplysninger, de allerede er kommet i besiddelse af, dels fra dig, dels fra andre myndigheder.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
AminaTariq
God ide det vil jeg så gøre
Hvis han så er for strid så kan de jo se jeg har gjort dem omærksomme på at vores forhold ikke er det bedste.
Du kunne jo også overveje at få en dele-ordning via statsamtet (eller hvad det nu hedder, nu om dage). Fordelen ved det er at du for det første jo får en ordning, plus at det vil være dokumentation til US.
Hej
For at få særbarnsdispensation kræver det regelmæssig besøg hos ex'en min. hver 14 dag. Meget små børn evt. lidt mindre, men som udgangspunkt skal der være det være regelmæssigt og ikke nok dit barn er der "engang imellem". Desuden skal personen bo i DK.
For at få særbarnsdispensation kræver det regelmæssig besøg hos ex'en min. hver 14 dag. Meget små børn evt. lidt mindre, men som udgangspunkt skal der være det være regelmæssigt og ikke nok dit barn er der "engang imellem". Desuden skal personen bo i DK.
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Der er en rubrik, hvor du kan sætte kryds for, at Udlændingeservice ikke skal tage din ex i betragtning når de behandler sagen.AminaTariq skrev:Man skal jo svare på hvor ofte barnet er hos den anden forældre og overnatter osv og i min søns tilfælde har vi ingen ordning men bare engang imellem når hans far vil det. Hvad skal jeg så skrive helt præcist der hvor man skal svar på hvor mange dage om ugen?
Fra FA1 ansøgningspakken:
"Ønsker du, at Udlændingeservice under vores behandling af sagen ikke skal lægge vægt på, at du har særbørn, kan du angive dette ved at sætte kryds nedenfor. Hvis du sætter kryds, vil Udlændingeservice undlade at tage kontakt til dine særbørns far/mor."
-
fundiver199
@dotGusten
Du kan ikke vide det, for det fremgår ikke af denne tråd, men Amina har brug for dispensation, idet hun p.g.a. forsinket udbetaling af SU har modtaget hjælp fra kommunen i en kort periode, som hun nu er ved at betale tilbage.
Dispensation er derfor nødvendig for at undgå den normale karantæne på 12 måneder efter modtagelse af sociale ydelser.
Du kan ikke vide det, for det fremgår ikke af denne tråd, men Amina har brug for dispensation, idet hun p.g.a. forsinket udbetaling af SU har modtaget hjælp fra kommunen i en kort periode, som hun nu er ved at betale tilbage.
Dispensation er derfor nødvendig for at undgå den normale karantæne på 12 måneder efter modtagelse af sociale ydelser.
-
AminaTariq
Ja har netop brug for dispensation på nogle punkter
Med en gang imellem mente jeg faktisk at hans far har vores søn et par gange om ugen i nogle timer men at vi ikke og aldrig har haft en fast ordning. Han skriver når han vil se hans søn og jeg siger stort set altid ja.
Jeg har netop lige foreslået min eks at vi skal have lavet en fast ordning så jeg har lidt mere styr på hvornår han skal have vores søn men det afviste han blank da det passer ham mere bare ligepludseligt at hente ham.
Er dog personligt ved at være træt at ikke at vide noget på forhånd så har selv tænkt mig at gå gennem statsamtet for at få lavet nogle faste dage men nu hvor de skal til at trække oplysninger fra ham i forbindelse med min fs med min mand så venter jeg da jeg ikke lige vil gøre ham mere oprørt.
Med en gang imellem mente jeg faktisk at hans far har vores søn et par gange om ugen i nogle timer men at vi ikke og aldrig har haft en fast ordning. Han skriver når han vil se hans søn og jeg siger stort set altid ja.
Jeg har netop lige foreslået min eks at vi skal have lavet en fast ordning så jeg har lidt mere styr på hvornår han skal have vores søn men det afviste han blank da det passer ham mere bare ligepludseligt at hente ham.
Er dog personligt ved at være træt at ikke at vide noget på forhånd så har selv tænkt mig at gå gennem statsamtet for at få lavet nogle faste dage men nu hvor de skal til at trække oplysninger fra ham i forbindelse med min fs med min mand så venter jeg da jeg ikke lige vil gøre ham mere oprørt.
Med mindre din eks har arbejde som fisker, langturschauffør eller har arbejde udenlands eller på boreplatform, kan han blive så oprørt som han vil - det er bedst for alle parter at der sættes en fast plan op. At det så måske ikke lige passer "herren" med fast ansvar, vil han få svært ved at bortforklare med mindre han har et af ovenstående jobs.
- working my way up from nothing to poverty
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<
-
AminaTariq
Hvor har du dog retsysop skrev:Med mindre din eks har arbejde som fisker, langturschauffør eller har arbejde udenlands eller på boreplatform, kan han blive så oprørt som han vil - det er bedst for alle parter at der sættes en fast plan op. At det så måske ikke lige passer "herren" med fast ansvar, vil han få svært ved at bortforklare med mindre han har et af ovenstående jobs.
Men ja det er min eks i en nøddeskal og nu har jeg rumlet med snart at søge om en fast ordning så nu er det bare med at få det gjort.
Men vil det blive betragtet som særbarn hvis min søn er sammen med hans far et par gange om ugen i nogle timer (ca 8 timer om ugen)?
Ja!!.. Kravet er at DU skal have fast samkvem med dit barn, hvilket du jo så må sige at have.