Ansøgning er nu afleveret i DK
Ansøgning er nu afleveret i DK
Hej Alle,
Jeg har brugt dette forum en masse, og det har virkelig været en god hjælp.
Jeg må ærligt indrømme at jeg nok ikke ville være nået så langt som jeg er nu uden jer:-) Det er jo positivt.
Min mand (amerikansk statsborger) og jeg (dansk statsborger) flyttede for ca. 6 mdr til malmø efter vi blev gift i Dk. Vi fandt en dejlig lejlighed og søgte om opholdstilladelse gennem eu-reglerne. Det hele gik fint, og efter 10 dage havde han sit opholdskort i hånden.
Jeg har arbejde i København fuldtid, og pendler frem og tilbage.
Jeg blev gravid et lille stykke efter og er nu halvejs i graviditeten, derfor vil vi jo smader gerne tilbage til DK, og familie..
Så vi blev enige om at søge tilbage, vi har jo læst en del og fik derfor vedlagt en masse bilag som jeg har kunnet læse mig frem til ville være vigtige, og efter at have læst ansøgningen 100 gange igennem fået den udfyldt rigtigt (tror jeg)
Jeg vedlagde følgende bilag:
- kopi af min ansættelseskontrakt (2007)
- kopi af de sidste 3 mdrs. lønsedler
- kopi af pendlerkort 4 mdr.
- kopi af lejekontrakt
- kopi af kviteringer for indbetalt husleje
- kopi af min mands pas alle sider
- kopi af min mands opholdskort
- kopi af vores begge svenske person nummer
- kopi af samtlige papire vi har fået angående min mand fra malmø komune
- kopi af vores vielsespapire
- og til sidt 3 pas foto af min mand
Jeg var nede og aflevere ansøgningen i torsdags og venter nu bare på at få et svar.
Vi har valgt at ansøge mens vi stadig bor i Malmø, bare for at være på den sikre side.
Hvis vi får et Ja så har vi fået fortalt at vi har ca. 6 mdr til at komme tilbage til DK. Så det hele lyder jo umiddelbart fint.
Er der nogen ting i mener jeg kunne have glemt?
Eller ser det ud som om det skulle være helt fint?
Jeg har brugt dette forum en masse, og det har virkelig været en god hjælp.
Jeg må ærligt indrømme at jeg nok ikke ville være nået så langt som jeg er nu uden jer:-) Det er jo positivt.
Min mand (amerikansk statsborger) og jeg (dansk statsborger) flyttede for ca. 6 mdr til malmø efter vi blev gift i Dk. Vi fandt en dejlig lejlighed og søgte om opholdstilladelse gennem eu-reglerne. Det hele gik fint, og efter 10 dage havde han sit opholdskort i hånden.
Jeg har arbejde i København fuldtid, og pendler frem og tilbage.
Jeg blev gravid et lille stykke efter og er nu halvejs i graviditeten, derfor vil vi jo smader gerne tilbage til DK, og familie..
Så vi blev enige om at søge tilbage, vi har jo læst en del og fik derfor vedlagt en masse bilag som jeg har kunnet læse mig frem til ville være vigtige, og efter at have læst ansøgningen 100 gange igennem fået den udfyldt rigtigt (tror jeg)
Jeg vedlagde følgende bilag:
- kopi af min ansættelseskontrakt (2007)
- kopi af de sidste 3 mdrs. lønsedler
- kopi af pendlerkort 4 mdr.
- kopi af lejekontrakt
- kopi af kviteringer for indbetalt husleje
- kopi af min mands pas alle sider
- kopi af min mands opholdskort
- kopi af vores begge svenske person nummer
- kopi af samtlige papire vi har fået angående min mand fra malmø komune
- kopi af vores vielsespapire
- og til sidt 3 pas foto af min mand
Jeg var nede og aflevere ansøgningen i torsdags og venter nu bare på at få et svar.
Vi har valgt at ansøge mens vi stadig bor i Malmø, bare for at være på den sikre side.
Hvis vi får et Ja så har vi fået fortalt at vi har ca. 6 mdr til at komme tilbage til DK. Så det hele lyder jo umiddelbart fint.
Er der nogen ting i mener jeg kunne have glemt?
Eller ser det ud som om det skulle være helt fint?
-
fundiver199
Re: Ansøgning er nu afleveret i DK
Næh umiddelbart ser det fint nok ud, så det er vel bare at ønske jer pøj pøj med det hele, inklusive den kommende lille 
Alle tiders, Vi har fået et JA......
Super dejligt, vi fik det forrige fredags. Så det var lige til at overkomme ventetiden..
Tusinde tak til alle for hjælp:-)
Super dejligt, vi fik det forrige fredags. Så det var lige til at overkomme ventetiden..
Tusinde tak til alle for hjælp:-)
Lige et spørgsmål til dig Nana:
Stod der så noget i det brev i fik fra US, om at der må gå op til de 6mdr inden i flytter tilbage til DK? Eller er det bare noget de ik oplyser om
Mvh
Stod der så noget i det brev i fik fra US, om at der må gå op til de 6mdr inden i flytter tilbage til DK? Eller er det bare noget de ik oplyser om
Mvh
Hmm, det stod der faktisk ikke noget om. Men jeg har snakket med flere på deres tlf og de siger alle det samme.
De siger alle at man har 6 mdr. til at komme tilbage, da man skal finde lejlighed og evt hor en opsigelsesperiode på arbejdet (i sverige) hvis man har det osv.
Har ringet flere gange bare for at være sikker..
Så jeg går ud fra at det de siger er rigtig, for det er rimelig svært at flytte lige med det samme..
De siger alle at man har 6 mdr. til at komme tilbage, da man skal finde lejlighed og evt hor en opsigelsesperiode på arbejdet (i sverige) hvis man har det osv.
Har ringet flere gange bare for at være sikker..
Så jeg går ud fra at det de siger er rigtig, for det er rimelig svært at flytte lige med det samme..
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Oplysningen om de seks måneder er også korrekt, når man bruger EU-reglerne. De er nemlig fastsat af EF-Domstolen, så dem er samtlige EU-lande tvunget til at rette sig efter. Den danske statsborger skal dog straks ved hjemkomst til Danmark melde sig til Folkeregistret på kommunen.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser