Vielse i Danmark med Cambodjansk pige.

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kasper FC

Vielse i Danmark med Cambodjansk pige.

Indlæg af Kasper FC » 05.10.2009 13:16:52

Hej

Min kæreste og jeg er netop kommet til Danmark fra Cambodja hvor vi har levet sammen i 1½ år.

Da jeg var i Cambodja fik hun lavet en ugift erklæring på den lokale politistation. Jeg var blevet infomeret omkring at dette var nødvendigt af komunens borger service.

Da vi den anden dag så var oppe på hos borger service var papierene ikke gode nok længere. Nu skulle de pludselig legaliseres af den danske ambassade i Cambodja og af deres udenrigsministerium??

Hvad kan vi så gøre nu???

Det passer SLET ikke ind i vores planer at hun skal rejse tilbage, for så at søge om turist visum igen og alt det der igen, da vores eneste mulighed for at have en fremtid sammen i norden er hvis vi benytter EU reglerne for familiesammenføring.

Jeg er begyndt at tænke om der er nogen steder man kan blive gift, så det bliver anerkendt i DK uden at vi skal bruge alle de ekstra underskrifter.

Mvh Kasper

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Vielse i Danmark med Cambodjansk pige.

Indlæg af Kim P. Nyberg » 05.10.2009 16:59:32

Det har ikke noget at gøre med, om ægteskabet anerkendes af de danske myndigheder eller ej. Legaliseringen har til formål at sikre, at selve dokumentet er ægte. Mon ikke en cambojansk ambassade kan klare den for jer.

Lige så snart dokumentet er legaliseret og vises til de danske myndigheder, er det oprindelige ægteskab registreret i de offentlige registre og fuldt ud anerkendt. I behøver derfor ikke hele møllen igennem igen.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vielse i Danmark med Cambodjansk pige.

Indlæg af mh1 » 07.10.2009 06:38:29

@Kim,
problemet for disse to er ikke, at der er knas med anerkendelse af ægteskab, det er åbenbart at de danske myndigheder ikke vil udstede en prøvelsesattest, så de kan blive viet, fordi den cambodiske civilstandsattest ikke er blevet legaliseret.

@Kasper, Kims råd om at prøve den cambodianske ambassade gælder dog også for andre papirer. Der er næppe noget sted, man kan blive viet uden at forevise en legaliseret civilstandsattest.
Din kærestes papirer skulle have været legaliseret af det cambodianske udenrigsministerium og derefter på den danske ambassade. Hvis den cambodianske ambassade kan/vil legalisere papirerne kan det måske lade sig gøre at få dem legaliseret af det danske udenrigsministerium. Det er omvendt af den normale procedure, men det er værd at spørge, om det kan lade sig gøre. Du kan selv spørge det danske udenrigsministerium om det er muligt på denne måde at spare en rejse til/fra Cambodia.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar