Hvor lang tid har du ventet på at høre fra US + fotoopgave
Hvor lang tid har du ventet på at høre fra US + fotoopgave
Hej
Vi har indgivet en familiesammenførings ansøgning. Vi har nu ventet i 5 uger uden at have hørt noget eller fået en bekræftelse på de har fået ansøgningen.
Jeg vil gerne vide hvor lang tid andre har ventet før de hørte noget?
Og om hvor lang tid hele forløbet tog.
Jeg krydser fingre for alle jer derude i samme situation.
Venligst
Angelina
PS. Jeg er fotojournaliststuderende og har sat et indlæg ind under det forum der hedder journalister og studerende. Jeg søger et par som også har indgivet ansøgning, hvem jeg må følge med kameraet, da jeg synes dette emne er så vigtigt at få belyst. Så folk kan se konsekvenserne bag lovene. I kan gå ind og læse mere i indlæggte. Jeg håber nogle vil være med, desværre gerne hurtigt
Vi har indgivet en familiesammenførings ansøgning. Vi har nu ventet i 5 uger uden at have hørt noget eller fået en bekræftelse på de har fået ansøgningen.
Jeg vil gerne vide hvor lang tid andre har ventet før de hørte noget?
Og om hvor lang tid hele forløbet tog.
Jeg krydser fingre for alle jer derude i samme situation.
Venligst
Angelina
PS. Jeg er fotojournaliststuderende og har sat et indlæg ind under det forum der hedder journalister og studerende. Jeg søger et par som også har indgivet ansøgning, hvem jeg må følge med kameraet, da jeg synes dette emne er så vigtigt at få belyst. Så folk kan se konsekvenserne bag lovene. I kan gå ind og læse mere i indlæggte. Jeg håber nogle vil være med, desværre gerne hurtigt
-
Anne Alver
- Geografisk sted: Danmark
Re: Hvor lang tid har du ventet på at høre fra US + fotoopgave
Hej Angelina
For os tog det ca. 5 uger før vi fik bekræftelsesbrevet. Jeg ringede dog forinden og spurgte til det, og de sagde, at min mand ikke ville blive sendt ud, selv om hans visum var udløbet, fordi vi havde indgivet ansøgningen. De forklarede, at det var fordi, de havde travlt, at vi ikke havde fået brevet til tiden.
For os tog det ca. 5 uger før vi fik bekræftelsesbrevet. Jeg ringede dog forinden og spurgte til det, og de sagde, at min mand ikke ville blive sendt ud, selv om hans visum var udløbet, fordi vi havde indgivet ansøgningen. De forklarede, at det var fordi, de havde travlt, at vi ikke havde fået brevet til tiden.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Hvis sagen ikke er kompliceret, tager behandlingen typisk omkring tre måneder. Dette kræver dog, at al den dokumentation der overhovedet kan skaffes til at understøtte jeres sag er vedlagt ansøgningspakken.
Mangler et dokument, er der særbørn inde over eller er der mistanke om proforma, så vil sagen trække ud, så den samlede behandlingstid kan komme op på syv måneder.
Mangler et dokument, er der særbørn inde over eller er der mistanke om proforma, så vil sagen trække ud, så den samlede behandlingstid kan komme op på syv måneder.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Hej Angelina
Min kæreste og jeg har også ventet på en bekræftelse fra UdændingeService. Vi har netop modtaget brevet denne uge, efter 7 uger, og heldigvis, tror jeg nok, er vi landet i 3 måneders bunken. US har sagt til mig at der kan gå op til 9 uger, før man modtager en bekræftelse.
Held og lykke.
Mia
Min kæreste og jeg har også ventet på en bekræftelse fra UdændingeService. Vi har netop modtaget brevet denne uge, efter 7 uger, og heldigvis, tror jeg nok, er vi landet i 3 måneders bunken. US har sagt til mig at der kan gå op til 9 uger, før man modtager en bekræftelse.
Held og lykke.
Mia
-
fundiver199
Det med særbørnene skal vi nok til at revidere vores opfattelse af, jævnfør bl.a. dette indlæg:Kim P. Nyberg skrev:Mangler et dokument, er der særbørn inde over eller er der mistanke om proforma, så vil sagen trække ud, så den samlede behandlingstid kan komme op på syv måneder.
viewtopic.php?f=6&t=3895
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Ok, det ser da spændende ud, hvis det er blevet normal praksis 
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
TAk Miw det var lige præsoc det jeg gerne ville vide. Hvor lang tid folk har ventet på bekræftelses brevet. På tirsdag har vi ventet 7 uger, uden at høre noget.
hej igen
Jeg kan så endda nu berette at efter at have modtaget bekræftelsesbrevet sidste uge (efter 7 uger), modtog jeg 2 dage senere et brev, hvor US beder mig stille en garanti (vores ansøgning er altså blevet godkendt
Så hvis man lander i 3 måneders bunken, går det altså temmelig hurtigt derefter. Held og lykke til Jer!
- Mia
Jeg kan så endda nu berette at efter at have modtaget bekræftelsesbrevet sidste uge (efter 7 uger), modtog jeg 2 dage senere et brev, hvor US beder mig stille en garanti (vores ansøgning er altså blevet godkendt
- Mia
Vi fik et positivt svar efter 3 uger, var selv overrasket hvor hurtige de var! 
Hvor er det skønt for jer Miw - stort tillykke!
Så er der håb.
Så er der håb.
Hej
Vil lige meddele hvor længe jeg kom til at vente. Vi fik brev i går, 7 uger og 2 dage efter jeg indleverede ansøgningen. I brevet var der både et bekræftelsesbrev og en anmodnng om bankgaranti. Det lagde godt i maven!
Held og lykke derude
Vil lige meddele hvor længe jeg kom til at vente. Vi fik brev i går, 7 uger og 2 dage efter jeg indleverede ansøgningen. I brevet var der både et bekræftelsesbrev og en anmodnng om bankgaranti. Det lagde godt i maven!
Held og lykke derude