beh tider i US for EU opholdskort?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
krikris
Geografisk sted: denmark

beh tider i US for EU opholdskort?

Indlæg af krikris » 04.10.2009 21:12:57

Til alle jer som har fået opholdskort til 3 lands ægtefæller efter at i har været i Sverige

Hvad har beh tiden været hos US?

I Sverige tog det en uge for min mand at få opholdskort, men så godt spiller klaveret jo nok ikke hos US i DK

Vi er inviteret til et bryllup i min mands familie i Nigeria i februar og vi indgiver ansøgning i dec.

Jag opholder mig som arbejdstager i Sverige (fuldtid)og vil have arbejdet 16 uger ved tilbagekomst

solveig
Geografisk sted: Copenhagen
Kontakt:

Re: beh tider i US for EU opholdskort?

Indlæg af solveig » 06.10.2009 13:58:22

I danmark var behandlingstiden for os under 2 måneder (indsendte ansøgning 4 august (efter nogle dage som var gået til at få krævede dokumentet fra andre danske myndigheder) og fik opholdsbevillingsbrev d. 24 september - selve opholdskortet kom dog først engang i oktober).

I Sverige tog det os tilgengæld over 7 måneder for (samme) EU opholdstilladelse!!!! Dette på trods af at jeg flere gange klagede/ringede osv. Så, det er ikke altid at Sverige er hurtigere end Danmark,

Held og lykke, Solveig

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: beh tider i US for EU opholdskort?

Indlæg af krikris » 06.10.2009 21:13:42

Jeg har nul tiltro til US, da min mand er nigerianer. Vi regner med at blive holdt hen lige så længe de overhovedet kan trække den, da der er 9 års aldersforskel på os, men vi vil da bare blive positivt overrasket over en fair behandling. På en uge som Sverige ja det klare de jo nok ikke i US :D

Besvar