Jeg blev gift med min mand i Tyrkiet okt. 2008 og vi indgav ansøgningen i marts 2009 hvor jeg var 23½. Behandlingstiden blev sat til 7 mnd pga. min alder og fristen er 5.okt. 2009. Jeg er lige vendt tilbage fra Tyrkiet hvor jeg har været hos min mand i 2måneder op til fristen. Min kontaktperson i Danmark ringede til min sagsbehandler i torsdags hvor hun har telefontid for at høre om der var træffet en afgørelse inden jeg rejste hjem til Danmark. Hun fik at vide at der var travlt og jeg først kunne få svar i december. Jeg er dybt irriteret, skuffet og chokeret over dette. Idag sagde udlændinge service at der ikke står noget heromkring i min mappe og at der sendes en besked ud såfremt man ikke når fristen. Jeg har udsat min studiestart til 1.okt så jeg ikke skulle være fra min mand i for lang tid, men det ser nu ret sort ud. Jeg har snakket med familiesammenføringskontoret/int.ministeret som efter den 5.oktober åbner en klagesag hvis behandlingstiden ikke overholdes. Han sagde det var det eneste man kunne gøre.
Jeg gider slet ikke sidde og vente på en afgørelse til december men ved heller ikke helt hvad jeg ellers skal gøre.Jeg er nu også bange for at der kommer nye love i december som gør at jeg i en situation med afslag ikke kan benytte mig af at flytte til sverige og tilbage.
Jeg føler ikke at jeg kan koncentrere mig om at skrive speciale når jeg har alle disse bekymringer og er uden min mand
Jeg er farmaceutstuderende og skal til at skrive mit speciale hvorefter jeg er færdig Farmaceut. jeg er pt 24 (fyldt 15.juli) og er født i Dk og har været dansk statsborger i ca 13-14 år. Jeg mener jeg opfylder alle krav. Jeg er senere belevt gjort opmærksom på at man kan få afslag hvis personen ikke har været i Danmark før og dette er jeg også en af mine bekymringer.
Har i nogle gode råd? Kan jeg gøre noget for at sætte fut i sagen?
Hilsen S