Hej jeg har fundet et arbj i malmö men mangler nu en lejlighed for at kunne begynde på arbj.. hvordan og hvor kan jeg finde en akut lejlighed? min mand har kun 1 måned tilbage til at hans turistvisum udløber så det er virkelig akut.. kan overhovedet ikke forstå svensk så har prøvet at skrive engelske mails til forskellige ejer som vil udleje deres lejlighed, men har ikke fået noget svar:(
Hvis jeg nu finder et lejlighed skal der så være en kontrakt eller kan jeg godt leje et rum i en lejlighed/hus?
Jeg ved at jeg skal melde mig ud fra Danmark i Borgerservice, men skal jeg have noget med der? Og når jeg skal til at melde mig ind i sverige Skatteverket hvad skal jeg have med der?
Får min mand også et personnummer når jeg tilmelder mig i sverige eller er det kun mig? Lige et sidste spørgsmål skal jeg også tilmelde min mand i Skatteverket og hvordan fungere det?
lejlighed i malmö?
Re: lejlighed i malmö?
Hejsa
har lige väret den tur igennem som du står i.
Jeg er hellere ikke svensk, men det kommer stille og roligt, men brug google oversättelse den brugte vi da vi kiggede efter lejlighed.
Var inde på blocket der fandt jeg en lejlighed som vi har nu
Det er vigtigt at du har en lejekontrakt som du skal tage med på skatteverket, du kan sagtes leje dig ind hos en bare i har jeres eget rum, der er ikke nogle krav til det ellers. Vi bor selv til leje hos en hvor hun selv bor der og vi bor 3 + et barn.
Det du skal have med til skatteverket er lejekontrakt og jeres pas og hvis i er gift bevis på det og hvis i har et barn sammen så födselsattesten.
Når du går på skatteverket skal du huske og skrive din mand på at han flytter med og ja så får han også et personnummer, men det får i först efter ca 14 dage
hilsen karina
har lige väret den tur igennem som du står i.
Jeg er hellere ikke svensk, men det kommer stille og roligt, men brug google oversättelse den brugte vi da vi kiggede efter lejlighed.
Var inde på blocket der fandt jeg en lejlighed som vi har nu
Det er vigtigt at du har en lejekontrakt som du skal tage med på skatteverket, du kan sagtes leje dig ind hos en bare i har jeres eget rum, der er ikke nogle krav til det ellers. Vi bor selv til leje hos en hvor hun selv bor der og vi bor 3 + et barn.
Det du skal have med til skatteverket er lejekontrakt og jeres pas og hvis i er gift bevis på det og hvis i har et barn sammen så födselsattesten.
Når du går på skatteverket skal du huske og skrive din mand på at han flytter med og ja så får han også et personnummer, men det får i först efter ca 14 dage
hilsen karina
mange tak for dit svar men har prøvet blocket.se der er mange pæne lejligheder men ingen gider at svare mig 
Min erfaring med blocket er, at man får flere henvendelser hvis man ikk nävner noget om sin udenlandske partner, ved jeg ikk er den förste der har oplevet dette.
Så pröv bare at skriv at det er dig alene til at starte med. Det er altid nemmere at få det fortalt når man först er kommet i kontakt med udlejer
.
Så pröv bare at skriv at det er dig alene til at starte med. Det er altid nemmere at få det fortalt når man först er kommet i kontakt med udlejer
-
jacobsmidt
Helt enig. Jeg har svaret på ca 25 annoncer vedr. "udlejes omgående", og kun 2 svarede tilbage. Der var tale om en langt brev, hvor jeg forklarede om vores situation, og det skulle jeg så nok ikke have gjortjerry skrev:Min erfaring med blocket er, at man får flere henvendelser hvis man ikk nävner noget om sin udenlandske partner, ved jeg ikk er den förste der har oplevet dette.