Rigtig dårlig oplevelse i telia shop

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Åh Marie a vil hjem

Rigtig dårlig oplevelse i telia shop

Indlæg af Åh Marie a vil hjem » 09.09.2009 16:48:41

Vi har haft en rigtig dårlig oplevelse i Telias butik i svendborg i går.

Vi gik ind og ønskede at lave nummeret på min mands taletidskort om til et flex abonnement, men min mand - der ikke er dansker forståes - føler vi blev udsat for noget der ligner racisme og ydmyget. Den kvindelige ekpedient ville ikke godtage hans danske cprnr og fremvisning af hans pas som legitimering for hans identitet, samt hans ret til at opholde sig her i landet.

Min mand har EU opholdskort, hvilket giver ham SAMME RETTIGHEDER som en dansker på enhver måde, og dette legitimerede vi ved at fremvise kvittering fra Politiet, da min mands opholdskort er indleveret hos dem på grund af, at der var en stavefejl på kortet, der skulle rettes. Mærkeligt nok, så ville ekspedienten ikke høre tale om, at hans ophold var legitimt, samt at hans dokumentation for hans identitet var i orden via hans pas og hans danske sygesikringsbevis med hans danske cprnr.

Hele vejen igennem samtalen med hende, fik vi oplevelsen af, at hun ledte efter en undskyldning for at afvise min mands ønske om at ændre til flexabonnement.

Min mand og jeg er bestemt ikke lavet af porcelæn, men det vi blev udsat for i den teliabutik følte vi var rent ud sagt ydmygelse. Vil gerne pointerer at min mand og jeg kunne svare JA til at være husejer her i Danmark. Han er selvstændig registeret med cvrnr her i landet og vi opgav også hans kontonummer, hvilket ekspedienten registrerede for så til sidst med slet skjult glæde at stille sig op og sige at hun stadigvæk manglede hans EU opholdskorts nummer.

Se det kan vi ikke rigtig forstå. Vi har nemlig i dag lavet et flexabonnement til min mand online UDEN at blive bedt om hans EU opholdskorts nummer, og der står heller ikke i telias salgs betingelser, at man skal stå med hatten og sit eukort i hånden for at kunne handle i en teliashop, så vi betragter den behandling vi fik i teliabutikken som noget der ligner noget rigtig snavs.

Nu har vi haft Telia som teleselskab i gennem mange år, så vi går i første omgang ud fra, dette er en stor fejl, som Telia ikke har helt styr på. Men det var virelig ubehageligt, at blive behandlet som et par værrer hønsetyve i forretningen og blive smiskegrint af, da vi måtte gå ud uden at få lov til at købe det, som vi gerne ville.

Virkelig træls oplevelse!!

Uden sammenligning i øvrigt kom jeg sådan til at tænke på starten af problemerne i det 3. rige, hvor nogle befolkningsgrupper pludselig ikke måtte handle i forretningerne længere på lige fod med de "rene indfødte".

Føjsa!

Dejligt, at kunne få lidt luft for sådan en dum oplevelse herinde, håber ikke vi får flere af den type oplevelser det næste lange stykke tid!!!!!!!
Åh Marie a vil hjem til dai

fundiver199

Re: Rigtig dårlig oplevelse i telia shop

Indlæg af fundiver199 » 09.09.2009 18:04:04

I skulle have bedt om den pågældende ekspedients navn og herefter sendt et brev til Telia, hvor I dels klagede over oplevelsen og dels fortalte, hvilket konkurrerende selskab, I nu var skiftet til.

Der er jo masser af teleselskaber i Danmark, så man skal da ikke være kunde et sted, hvor man bliver behandlet dårligt. At stemme med fødderne er da det eneste fornuftige, man kan gøre i den situation.

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 09.09.2009 21:25:17

Var der ikke noget med, at Telia havde et meget dyrt gebyr for at sende regningen?

Kig evt. på telestyrelsens hjemmeside for at sammenligne priser:
http://www.itst.dk/filer/Publikationer/ ... /index.htm

Eller her:
http://www.it-borger.dk/verktojer/teleguide

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 12.09.2009 21:22:44

Jeg ville nok have startet med at være lige så næsvis, ved at spørge hende, om der står i hendes ansættelseskontrakt, at man skal chikanere udenlændinge så groft så muligt og at man gerne vil tale med hendes nærmeste chef lige med det vuns. Så klapper de som regel kaje og opfører sig ordentligt. For kommer det bossen for ørene, har ekspedienten jo skrevet sin egen fyreseddel.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

ZB

Indlæg af ZB » 12.09.2009 22:59:26

I bør gøre to ting: Først og fremmest klage til Telia. I Kbh har jeg oplevet de har udlændinge ansat så jeg kan ikke forestille mig, at Telia overhovedet har interesse i at have en ansat, der opfører sig på den måde overfor kunderne.

Den anden ting I skal gøre er at anmelde episoden til www.drcenter.dk.
Det har jeg gjort engang. Det var ikke en personlig oplevelse, men noget usmageligt hadefuldt graffitti på bemærkelsesværdige steder.
Jeg er normalt en person, der sådan går rundt og "klager" til instanser over dit og dat og var derfor heller ikke sikker på de tog mg alvorligt hos DRC.
Men bagefter kom der et meget fint brev med tak og at de meget gerne høre om sådanne ting så de kan reagere.
Jeres oplevelse er jo helt klart over i den værre kategori fordi det er personligt . Det bør anmeldes til DRC. Skriv dem en mail. Det kan godt være, der ikke kommer mere ud af sagen, men I får luft og det er ligeledes supervigtigt at sådan nogle ting bliver anmeldt og bliver registreret i statistikkerne!

DBS

Indlæg af DBS » 13.09.2009 07:52:40

Hmm teleselskaberne har klart et problem !

Jeg overhørt en nogenlunde ligenede situation, hos TDC

En svagt seende dame ønskede et mobilabonement, og blev afkrærvet at visse pas, det kunne hun ikke, som hun sagde, hvad skal jeg med et pas, jeg rejser ikke ?

Hun sagde så til ekspedienten at hun havde fastnet abonement, og havde haft det i mange år hos TDC, dette var ikke nok til overbevise ekspedienten :?

Åh Marie a vil hjem

Indlæg af Åh Marie a vil hjem » 14.09.2009 12:03:41

Tak for jeres støtte : )

Det gør virkelig en stor forskel at føle, man ikke er alene, når man har sådan en træls oplevelse.

Vi har klaget til Telias kundeservice, men har ikke fået en respons på klagen endnu.

Og efter at have læst om DRC herinde i dag, har vi også klaget til dem.

Vi har ikke opsagt vores abonnementer - endnu - da vi tror, det at vi er kunder vil få Telia til at tage vores klage mere seriøst.

Selv om der er gået flere dage nu, så gør oplevelsen stadigvæk ondt.

Vi følte jo at ekspedienten talte med overdreven høj stemme, samt at hun søgte øjenkontakt med andre kunder i butikken, som om hun ville sikre sig at så mange som muligt overhørte episoden, og at hun ville ha deres nonverbale opbakning. Det var rigtig grimt.

Nu afventer vi DRC og Telias reaktion på vores klage.

Vi skal nok opdatere jer på sagen, men vil gerne høre og jeres erfaringer med racisme......???
Åh Marie a vil hjem til dai

thewriter1978

Indlæg af thewriter1978 » 29.09.2009 07:42:01

min veninde har oplevet det samme hos TDC.

Hun er ansat hos Mærsk og skulle bare "hente" mobilnummeret hos TDC. Hun havde papirer hvor der står at hun er ansat og det er firmaet som skal betale for regningen men TDC ekspedienten sagde nej til hende fordi hun er ikke fra EU.

Besvar