hej,
Jeg er gift mand fra en dame fra Danmark, vi gjorde ægteskabet i afrika og nu vil jeg spørge, om jeg kan gifte sig med hende igen i Danmark og søge om familiesammenføring, mens jeg vil være der i visum for 90 dage.
er, hvad jeg kan gifte sig igen i Danmark
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: er, hvad jeg kan gifte sig igen i Danmark
Hvis du er lovlig viet og kan dokumentere det, så kan du IKKE gifte dig igen, heller ikke med den samme person. Du skal i stedet få dine vielsespapirer legaliseret i dit eget land/ på din ambassade, hvis du allerede er i DK, og så få den oversat.
I kan godt fx holde en ceremoni i kirken, hvis i begge/en af jer er kristen og gerne vil have en højtidelighed. Præsten kan velsigne jeres eksisterende ægteskab, men det er ikke en vielse.
Hvis ikke i er lovlig viet efter dit lands love og regler, så kan i blive viet i DK, mens du er der på visum, men du skal, udover pas, medbringe dokumentation på at du ikke er gift med nogen anden overhovedet, samt gerne fødselsattest, hvis du har en, ellers de papirer du brugte da du fik pas. Alt skal legaliseres hos dit eget lands myndigheder. Du kan undersøge, om dit land er et såkaldt apostille-land, det betyder at legalisering er noget lettere.
I kan godt fx holde en ceremoni i kirken, hvis i begge/en af jer er kristen og gerne vil have en højtidelighed. Præsten kan velsigne jeres eksisterende ægteskab, men det er ikke en vielse.
Hvis ikke i er lovlig viet efter dit lands love og regler, så kan i blive viet i DK, mens du er der på visum, men du skal, udover pas, medbringe dokumentation på at du ikke er gift med nogen anden overhovedet, samt gerne fødselsattest, hvis du har en, ellers de papirer du brugte da du fik pas. Alt skal legaliseres hos dit eget lands myndigheder. Du kan undersøge, om dit land er et såkaldt apostille-land, det betyder at legalisering er noget lettere.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG