Min kæreste er fra Irak, og vi skal giftes i Tyrkiet her til vinter.
Nu er jeg blevet i tvivl om hvorvidt Irak er en del af Apostille aftalen. Er det muligt at blive gift i tyrkiet uden Apostillestemplede papirer?
Håber der er nogen der kan hjælpe
Matilde
Kæreste fra Irak, bryllup i Tyrkiet og Apostille stempel
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Kæreste fra Irak, bryllup i Tyrkiet og Apostille stempel
Tyrkiet er et apostille-land, og det er LANGT enklere når det er sådan, for ellers skal man alligevel igennem en procedure med verificering og legalisering af diverse dokumenter, når det er et apostille-land (undtagen Kina), er det nok med apostille-stemplerne (kr. 170/dokument, uanset sideantal) og en autoriseret oversættelse.
Hvis du mener, at duovervejer vielse i Irak i stedet, så vil jeg fraråde det, vielse er ikke ukompliceret der heller
Hvis du mener, at duovervejer vielse i Irak i stedet, så vil jeg fraråde det, vielse er ikke ukompliceret der heller
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mit spørgsmål går på Irak, da min kæreste er fra Irak. Kan han få apostillestemplet sine dokumenter der?
Og hvis ikke er der noget andet man kan gøre så Tyrkiet godkender hans dokumenter?
Og hvis ikke er der noget andet man kan gøre så Tyrkiet godkender hans dokumenter?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Irak er ikke et apostille-land, men formodentlig kræver de tyrkiske myndigheder en legalisering, dvs. hans dokumenter skal stemples hos en irakisk myndighed, for at sikre at de er ægte og informationen stadig gælder (hvis man har en 5 år gammel attest på at være ugift fx, kan man jo godt være blevet gift siden den blev udstedt).
Hvis han pt er i Irak skal han formodentlig have det gjort i Bagdad, hvis han er i Tyrkiet hos den irakiske ambassade. Du kan sikkert spørge på den tyrkiske ambassade, hvilke papirer der kræves, og hvordan de skal behandles (legalisering, oversættelse??). Foruden identifikationspapirer mm. skal i begge have den rigtige lægeattest klar.
Hvis han pt er i Irak skal han formodentlig have det gjort i Bagdad, hvis han er i Tyrkiet hos den irakiske ambassade. Du kan sikkert spørge på den tyrkiske ambassade, hvilke papirer der kræves, og hvordan de skal behandles (legalisering, oversættelse??). Foruden identifikationspapirer mm. skal i begge have den rigtige lægeattest klar.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG