og jeg søger til december, for min mand kommer i slutningen af november. Men tror i ikke DE /immigration lægger min ansøgning til side, da det er op til jul?
Ny Lov?
Ny Lov?
og jeg søger til december, for min mand kommer i slutningen af november. Men tror i ikke DE /immigration lægger min ansøgning til side, da det er op til jul?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Ny Lov?
Der kommer nye regler for dem, der søger efter nationale svenske regler, men jeg har ikke hørt noget om, at der er nye EU-regler på vej. EU-reglerne er nemlig ens i alle medlemslande, undtagen satser for sociale ydelser og satser for uddannelsesstøtte. Så svenskerne kan ikke egenhændigt lave deres egne EU-regler.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Det er sådan, at når I er gift, skal myndighederne udstede et visum til din ægtefælle, så han kan komme op til dig. Dernæst har han tre måneder til at indgive ansøgning om opholdskort. EU-reglerne tager ikke højde for højtider, hvad enten de er lokale eller globale. Fra han har indgivet ansøgningen om opholdskort, har myndighederne seks måneder til at udstede opholdskortet.
Okay tusind tak, så er det godt, fordi jeg blev bekymret over, at juleferie vil nok tage tiden over for mit vedkommende, Men har immigrationsverket ikke lukket fra den 24 dec til 1 januar? Eller det har vel ingen betydning
Forresten, Min mand søger om 2 måneders visum til Sverige, vil I sige det var dumt? og han hellere skulle søge 3 måneders?
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
At Migrationsverket, Udlændingeservice og hvad de nu ellers hedder rundt i hele EU holder lukket i den uge, spiller ingen rolle. Fordi man har tre måneder fra man ankommer til det pågældende land og til man senest skal have indgivet sin ansøgning om opholdskort. I kan sagtens søge opholdskortet dagen efter hans ankomst, hvis det passer jer bedst. Eller en hvilken som helst anden dag. Blot I holder jer indenfor tre måneders grænsen. Står der en kortere frist på hans visum, er det selvfølgelig den, I skal overholde.