Skatteregler

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nordskjold

Skatteregler

Indlæg af nordskjold » 15.09.2009 22:42:40

Vi har lige vaeret saa heldige at min kone har faaet visum til Danmark, og vi har faaet lejlighed i Sverige fra 1 oktober, saa vi nu endelig kan leve sammen. Hun har ogsaa sin datter med paa 2 aar. Jeg har nu et par spoergsmaal, jeg haaber nogle kan svare paa....

* Jeg vil fortsat arbejde i Danmark, og da hun er gravid, vil hun ikke kune arbejde det foerste stykke tid... Kan jeg bruge hendes skattefradrag saa, selvom det er sverige vi flytter til?

* Hvordan med boernepengene, skal hun ha dem fra Sverige til hendes datter, eller er hun slet ikk berettiget ?

* Saa kan jeg se det er muligt at soege boligstoette i Sverige, naar der er boern involveret, er dette korrekt ?

* Til sidst skal jeg bare hoere, om ale disse ovennaevnte regler traeder i kraft pr 1 oktober naar vi flytter ind i sverige, vi gaar ogsaa denne dag op paa migrationsverket og bliver registreret ?

Haaber der er nogle kloge mennesker der kan hjaelpe mig med nogle svar.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Skatteregler

Indlæg af Kim P. Nyberg » 17.09.2009 18:48:21

Er sikker på, at SKAT Øresund kan give dig svar på disse spørgsmål. De arbejder med disse ting til dagligt.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar