min kone er gravid..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
keff

min kone er gravid..

Indlæg af keff » 08.09.2009 17:29:57

Hejsa.

Min kone er blevet gravid og vi skal snart søge FS.

Nogen med erfaringer med at lægge dokumentation på graviditet til FS-ansøgningen. Vi SKAL gøre opmærksom på graviditeten fordi vi kun har været sammen i sammenlagt 2 måneder og det er det eneste vi er lidt bekymret for .

Vi skal snart til lægen for at få en dokumentation på graviditeten og er der nogen som ved om US overhovedet skænker det en tanke i afgørelsen..

Tak.

keff

Re: min kone er gravid..

Indlæg af keff » 10.09.2009 13:29:12

Ingen gode råd ??

sysop
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af sysop » 10.09.2009 13:43:21

keff skrev:Ingen gode råd ??
Masser :)

Som med alle mulige andre officielle instanser, så vedlæg mest mulig dokumentation til ansøgningen. Om det har noget at sige m.h.t. FS ansøgningen vides ikke, for barnet er jo dansk uanset, hvor i verden det fødes.
- working my way up from nothing to poverty
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<

keff

Indlæg af keff » 12.09.2009 17:54:01

sysop skrev:
keff skrev:Ingen gode råd ??
Masser :)

Som med alle mulige andre officielle instanser, så vedlæg mest mulig dokumentation til ansøgningen. Om det har noget at sige m.h.t. FS ansøgningen vides ikke, for barnet er jo dansk uanset, hvor i verden det fødes.
Jeg ville høre om der er nogen erfaringer på at en evt graviditet kunne ændre noget i forhold til en FS-ansøgning.

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 12.09.2009 19:22:19

Tillykke!

Det er vel ligesom hvis man har et barn. Det ændrer ikke noget, medmindre der er mistanke om proforma. Jeg tror ikke, at nogen vil mistænke et par der har et barn/venter et barn sammen for proforma, men jeg ved ikke om I "falder" for den mistanke.

Så skal du være opmærksom på, at I jo nok skal opfylde boligkravet for 3 og ikke kun 2 mennesker.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 12.09.2009 20:49:57

Nej, det burde ikke have nogen negativ betydning for jer, at I nu venter barn. Som dokumentation kan i bruge den vandrejournal, som I vil få udleveret af jeres praktiserende læge.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

ZB

Indlæg af ZB » 12.09.2009 23:20:31

Først tillykke med det :D Det er en vidunderlig gave !! Glæd jer :D

Man kan desværre sige, at det går lidt i 0 faktisk. Med det mener jeg at få barn øger selvfølgelig, som Kim siger, tilknytningen til Danmark en smule fordi det er 1+, men hvis du over 28 eller ikke opfylder de andre krav er det i princippet ligegyldigt om der er et barn på vej eller ej da tilknytningskravet ikke stilles eller du ikke kan opfylde de andre krav....
Og samtidig giver det at være gravid, skulle føde eller have barn/børn sammen heller ingen rettighed i sig selv til at få familiesammenføring!

Jeg kan ikke udtale mig meget konkret om jeres situation da jeg ikke husker detaljerne i jeres sag...

Skrækscenariet er jo hvis de giver jer et afslag allerede efter 3 md/7md.
Så får hun 15.dg til at rejse ud af landet højgravid hvis de skulle finde på at give jer et nej. I kan nemlig ikke få forlænget visum pga graviditet eller fødsel.

Så ved mindre du er 100% sikker på I får FS denne gang ville jeg nok undlade denne information og heller lade din kone rejse tilbage og søge om et nyt visum med det sammen og indrejse på et nyt visum om tre måneder et par måneder inden hun skal føde. Så kan I føde her sammen og søge FS næste gang.

Men nu spiller jeg bare djævelens advokat her, jeg kender jo som sagt ikke detaljerne...

keff

Indlæg af keff » 12.09.2009 23:40:24

ZB skrev:Først tillykke med det :D Det er en vidunderlig gave !! Glæd jer :D

Man kan desværre sige, at det går lidt i 0 faktisk. Med det mener jeg at få barn øger selvfølgelig, som Kim siger, tilknytningen til Danmark en smule fordi det er 1+, men hvis du over 28 eller ikke opfylder de andre krav er det i princippet ligegyldigt om der er et barn på vej eller ej da tilknytningskravet ikke stilles eller du ikke kan opfylde de andre krav....
Og samtidig giver det at være gravid, skulle føde eller have barn/børn sammen heller ingen rettighed i sig selv til at få familiesammenføring!

Jeg kan ikke udtale mig meget konkret om jeres situation da jeg ikke husker detaljerne i jeres sag...

Skrækscenariet er jo hvis de giver jer et afslag allerede efter 3 md/7md.
Så får hun 15.dg til at rejse ud af landet højgravid hvis de skulle finde på at give jer et nej. I kan nemlig ikke få forlænget visum pga graviditet eller fødsel.

Så ved mindre du er 100% sikker på I får FS denne gang ville jeg nok undlade denne information og heller lade din kone rejse tilbage og søge om et nyt visum med det sammen og indrejse på et nyt visum om tre måneder et par måneder inden hun skal føde. Så kan I føde her sammen og søge FS næste gang.

Men nu spiller jeg bare djævelens advokat her, jeg kender jo som sagt ikke detaljerne...
Tak.

Vi opfylder alle kravene til UG. Desuden er der kun 7 år imellem os.

Men vi har været sammen i sammenlagt 2,5 måned og det er det ENESTE jeg er bekymret for. Derfor ville jeg høre om hvordan den bedste måde ville være at spille vores kort ud. Vi vil selvfølgelig gerne vise at der bestemt ikke er noget proforma her og at vi er lykkeligt gift.

takker..

ZB

Indlæg af ZB » 12.09.2009 23:54:47

Så vil jeg bestemt ikke frygte noget hvis I er 100% sikre. Men I får altså ikke en "fordel" ud af det på nogen måde eller et "forspring" i forhold til dem, der ikke har børn kan man sige...

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 15.09.2009 21:00:16

Hejsa..

Da vi skulle søge fs til min mand. Var jeg også gravid. Min mand er fra asyllandsgruppen, så frygtet det meget, men jeg skrev bare at vi ventet barn og hvornår terminen var, og ikke andet.. De spurgte aldrig efter dokumentation eller noget. Og vi fik jo SELVFØLGELIG :) fs

Besvar