turistvisum - tilstrækkelige midler
turistvisum - tilstrækkelige midler
Hej, jeg har et spm. til turistvisum. Min kæreste er fra filippinerne og har fået turistvisum. Der står inde på hjemmesiden, at hun til enhver tid skal kunne fremvise dokumentation for at have tilstrækkelige midler. Er det nok hun da viser det brev jeg har skrevet om at være økonomisk ansvarlig osv., eller skal hun kunne vise kreditkort udskrift eller penge frem?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: turistvisum - tilstrækkelige midler
Hvis du i brevet har skrevet, at du betaler hendes rejse og ophold, skal hun ikke vise alle sine piso-sedler. Hun skal bare vise brevet, og så er den i vinkel. Visum er jo bl.a. udstedt netop fordi du har påtaget dig hele den økonomiske byrde. Havde du ikke skrevet det, havde udfaldet højst sandsynligt været et nej til visum.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Ok, tak skal du have for hjælpen, vil give det videre, at hun ikke har noget at være nervøs for ift. det 
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Dog vil det være en god idé at hun har lidt penge til at købe mad og drikke i lufthavnene, så hun ikke går helt til, inden hun rammer Danmark.
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
I nogle transitlufthavne hvor man ankommer til Schengen området, spørger paskontrol og politi om hvor mange penge man har med.
Og hvis man kun lige har en skilling, så bliver man afhørt lidt mere, og der bliver taget kontakt til referencen.
Så hvis din kæreste ikke har mulighed for at have 200 - 300 euro på sig på vej ind i Schengen, skal du være parat til at få et opkald fra politiet i den pågældende lufthavn.
Og hvis man kun lige har en skilling, så bliver man afhørt lidt mere, og der bliver taget kontakt til referencen.
Så hvis din kæreste ikke har mulighed for at have 200 - 300 euro på sig på vej ind i Schengen, skal du være parat til at få et opkald fra politiet i den pågældende lufthavn.
Er der andet man skal dokumentere overfor paskontrollen, hvis man nu bliver stoppet.?? Hvordan beviser man at man har nok penge på sig,er det i form af kontoudskrift eller pengesedler man skal bevise??? Er der stor chance for at man blir stoppet i lufthavnen??? Skal man vise invitationsbrevet til paskontrollen??
Hej
Er der nogle der vil svare på mit spørgsmål???
Er der nogle der vil svare på mit spørgsmål???
-
fundiver199
Ja man bliver altid kontrolleret i lufthavnen, når man rejser ind i Schengen. Det kaldes også for paskontrol og findes i alle lande i hele Verden, herunder også på Filippinerne.
Og ja man skal naturligvis vise sit invitationsbrev til pasmyndighederne, hvis de beder om at se det.
Dine øvrige spørgsmål har andre skribenter allerede svaret på, så prøv at brug lidt tid på at læse, hvad de har skrevet til dig.
Og ja man skal naturligvis vise sit invitationsbrev til pasmyndighederne, hvis de beder om at se det.
Dine øvrige spørgsmål har andre skribenter allerede svaret på, så prøv at brug lidt tid på at læse, hvad de har skrevet til dig.
-
dotGusten
- Kontakt:
Det vil være bedst at have 200 - 300 euro i rede penge, så man kan betale for et måltid mad, en taxa eller noget.Joy skrev:Hvordan beviser man at man har nok penge på sig,er det i form af kontoudskrift eller pengesedler man skal bevise???
Et kontoudtog kan enhver lave, og det er ikke nogen garanti, for at pengene stadig står på kontoen. Man kan jo bare hæve dem 2 minutter efter man har fået kontoudtoget.
-
fundiver199
Når jeg selv rejser nogle steder hen, så har jeg altid et kreditkort med mig. Og hvis man ikke har det, så bør man selvfølgelig have nogle kontanter på sig, som dotGusten meget rigtigt skriver.
Og vel at mærke ikke bare af hensyn til immigrationsmyndighederne. Det er da heller ikke sjovt at stå uden en krone på lommen i et fremmed land, hvis èt eller andet går galt. Så man skal selvfølgelig altid sørge for at have penge på sig til et måltid mad, en hotelseng, en taxi, et telefonopkald og så videre. Også selvom man forventer, at der kommer nogen og henter en i lufthavnen.
Hvis man rejser til Schengen uden at være inviteret af nogen, så skal man kunne dokumentere, at man råder over tilstrækkelige midler til hele sit ophold, hvilket vil sige cirka 50 EUR om dagen.
Er man inviteret af nogen, så burde det derimod være tilstrækkeligt at medbringe invitationsbrevet samt de 200-300 EUR i kontanter, som dotGusten omtaler.
Og vel at mærke ikke bare af hensyn til immigrationsmyndighederne. Det er da heller ikke sjovt at stå uden en krone på lommen i et fremmed land, hvis èt eller andet går galt. Så man skal selvfølgelig altid sørge for at have penge på sig til et måltid mad, en hotelseng, en taxi, et telefonopkald og så videre. Også selvom man forventer, at der kommer nogen og henter en i lufthavnen.
Hvis man rejser til Schengen uden at være inviteret af nogen, så skal man kunne dokumentere, at man råder over tilstrækkelige midler til hele sit ophold, hvilket vil sige cirka 50 EUR om dagen.
Er man inviteret af nogen, så burde det derimod være tilstrækkeligt at medbringe invitationsbrevet samt de 200-300 EUR i kontanter, som dotGusten omtaler.
Ok, hvis jeg nu er sammen med min mand og vi sammen rejser tilbage til Danmark, skal han vel stadig dokumentere at han har penge på sig.
Jeg vil jo gerne hente min mand fra filippinerne og sammen rejser vi tilbage til danmark.
Jeg vil jo gerne hente min mand fra filippinerne og sammen rejser vi tilbage til danmark.
-
dotGusten
- Kontakt:
Udfordringen er, at man bliver spurgt en ad gangen i paskontrollen, og hvis der nu skulle ske et eller andet, så i bliver væk fra hinanden i lufthavnen, så kan din mand ikke bare pege bagud i køen, og sige: "Min kone har alle pengene - spørg hende" - hvis i da får lov til at stå i samme kø. Eller - "Min kone er lige gået igennem, hun har alle pengene"
Nogle lufthavne har én kø for EU borgere, og en anden kø for ikke EU borgere.
Så sørg for at i er rustet til at klare alle uforudsete situationer.
Nogle lufthavne har én kø for EU borgere, og en anden kø for ikke EU borgere.
Så sørg for at i er rustet til at klare alle uforudsete situationer.
-
fundiver199
Det er vel ikke så svært at putte et invitationsbrev og nogle pengesedler ned i lommen på din mand? Nogle af dem kan jo også være danske kroner, hvilket vel må siges at være ret naturligt, når hans slutdestination er Danmark, hvilket jo fremgår af hans flybillet.
I de lufthavne, som jeg har rejst igennem (Amsterdam, London, Helsinki og Frankfurt), er der dog intet problem i at gå gennem paskontrollen sammen, da det enten hedder "EU-passports" eller "all passports", og her er det selvfølgelig bare den sidste, man skal vælge.
Så I skal naturligvis gå gennem paskontrollen sammen og din mand skal være den første, som går hen til skranken, så han kan henvise til dig, der står lige bagved, hvis de gerne vil undersøge sagen nærmere.
Undgå i øvrigt så vidt muligt at rejse via London, da Storbritannien ikke er en del af Schengensamarbejdet, hvilket komplicerer tingene yderligere, og for nogle nationaliteter kræves der endda et transitvisum.
I de lufthavne, som jeg har rejst igennem (Amsterdam, London, Helsinki og Frankfurt), er der dog intet problem i at gå gennem paskontrollen sammen, da det enten hedder "EU-passports" eller "all passports", og her er det selvfølgelig bare den sidste, man skal vælge.
Så I skal naturligvis gå gennem paskontrollen sammen og din mand skal være den første, som går hen til skranken, så han kan henvise til dig, der står lige bagved, hvis de gerne vil undersøge sagen nærmere.
Undgå i øvrigt så vidt muligt at rejse via London, da Storbritannien ikke er en del af Schengensamarbejdet, hvilket komplicerer tingene yderligere, og for nogle nationaliteter kræves der endda et transitvisum.
Jeg har igår ringet og snakket med ud.. De sagde at selvom man har i ansøgningen skrevet at man selv forsøger med rejsen og opholdet, skal man alligevel ha en bakkonto med svarende til 350 kr pr dag.. Vi har også talt med ambassaden i tyrkiet og de siger han skal ha en konto med mindst 2000 euro på...
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Leose,
Den forklaring fra US tror jeg så ikke holder i virkeligheden. Man skal selvfølgelig have, så man kan overleve undervejs til og fra DK, Men man skal naturligvis ikke have "dobbelt dækning", ved at både den herboende har skrevet under på at dække alle udgifter til udlændingens ophold og at udlændingen også har penge med til at dække de samme udgifter.
Den forklaring fra US tror jeg så ikke holder i virkeligheden. Man skal selvfølgelig have, så man kan overleve undervejs til og fra DK, Men man skal naturligvis ikke have "dobbelt dækning", ved at både den herboende har skrevet under på at dække alle udgifter til udlændingens ophold og at udlændingen også har penge med til at dække de samme udgifter.