Krav Visum papir Fra Sydafrika ?
-
Flemming Thomsen
Krav Visum papir Fra Sydafrika ?
Jeg tænkte på hvad der kræves da det er et første gangs besøg fra Sydafrika Hvis man bare sendte ca 7000-8000 til fly billet og sygeforskring og Visum Papir. jeg prøvede at kigge lidt rundt er det et krav med bank garanti og hvad skal hun evt. have ståene på Konto'en af Penge Det er første gangs besøg og max 90 dage perioden.
har hørt noget om hun skulle have en ca 10000 på sin konto som sikkerhed eller skal man i mit tilfælde stille Bank Garanti.
og ja vi har mødes dernede godt nok i sidst Jan 2006
har hørt noget om hun skulle have en ca 10000 på sin konto som sikkerhed eller skal man i mit tilfælde stille Bank Garanti.
Re: Krav Visum papir Fra Sydafrika ?
Flemming Thomsen skrev:Jeg tænkte på hvad der kræves da det er et første gangs besøg fra Sydafrika Hvis man bare sendte ca 7000-8000 til fly billet og sygeforskring og Visum Papir. jeg prøvede at kigge lidt rundt er det et krav med bank garanti og hvad skal hun evt. have ståene på Konto'en af Penge Det er første gangs besøg og max 90 dage perioden.
Hej Flemming.
Et godt sted at starte med at søge info er på ambassadens hjemmeside som kan googles.
Så skulle du gerne kunne finde en check-liste og gå ud fra den.
-
Flemming Thomsen
super det lykkede det er sgu indviklet. tak for hjælpen.keff skrev:Flemming Thomsen skrev:Jeg tænkte på hvad der kræves da det er et første gangs besøg fra Sydafrika Hvis man bare sendte ca 7000-8000 til fly billet og sygeforskring og Visum Papir. jeg prøvede at kigge lidt rundt er det et krav med bank garanti og hvad skal hun evt. have ståene på Konto'en af Penge Det er første gangs besøg og max 90 dage perioden.
Hej Flemming.
Et godt sted at starte med at søge info er på ambassadens hjemmeside som kan googles.
Så skulle du gerne kunne finde en check-liste og gå ud fra den.
-
fundiver199
Et andet godt sted at starte er Udlændingeservice hjemmeside, hvor de generelle visumregler er beskrevet:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... _visum.htm
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... _visum.htm
Flemming Thomsen skrev:Jeg tænkte på hvad der kræves da det er et første gangs besøg fra Sydafrika Hvis man bare sendte ca 7000-8000 til fly billet og sygeforskring og Visum Papir. jeg prøvede at kigge lidt rundt er det et krav med bank garanti og hvad skal hun evt. have ståene på Konto'en af Penge Det er første gangs besøg og max 90 dage perioden.
Hej Flemming.
Så du hende sidst i jan 06?? Måske skal du så være lidt påpasselig med at sende penge derned.
Hvis du skal stille bankgaranti på 60.000 så skal du også være sikker på at hun kommer for at besøge dig.
Håber selvfølgelig at intet af ovennævnte har noget som helst på sig. Jeg har bare hørt en hel del fra min kones hjemland Ghana og fra nærliggende Nigeria..
-
Flemming Thomsen
tror mig jeg kender det og Nigerianer skal man passe på jeg ved det.keff skrev:Flemming Thomsen skrev:Jeg tænkte på hvad der kræves da det er et første gangs besøg fra Sydafrika Hvis man bare sendte ca 7000-8000 til fly billet og sygeforskring og Visum Papir. jeg prøvede at kigge lidt rundt er det et krav med bank garanti og hvad skal hun evt. have ståene på Konto'en af Penge Det er første gangs besøg og max 90 dage perioden.
Hej Flemming.
Så du hende sidst i jan 06?? Måske skal du så være lidt påpasselig med at sende penge derned.
Hvis du skal stille bankgaranti på 60.000 så skal du også være sikker på at hun kommer for at besøge dig.
Håber selvfølgelig at intet af ovennævnte har noget som helst på sig. Jeg har bare hørt en hel del fra min kones hjemland Ghana og fra nærliggende Nigeria..
hende og hendes 3 veninder er lige blevet overfaldet. så hendes forloves ring røg lige i Torsdag/fredag nat. men den overlevede næsten 4 år
Ja Jan 06 det er længe siden men tlf. / webcam er en go' ting.
og ja hun kommer for at besøge mig det er helt sikkert. Men hvad er Bank Garanti helt Nøjagtigt skal man bare ha 60.000 ståene eller bare ha' mulighed få at låne dem i ens bank.
Jeps Nigerianere er kendt for at være glade for hurtigt tjente penge. Men der er mange copy-cats derude,selv i fredelige Ghana.Jeg ser det hver gang jeg er på internetcafe i Ghana,de fleste drenge har pigenavne når de chatter med ældre mænd. Nå nu skal vi ikke være fordomsfulde.Flemming Thomsen skrev:tror mig jeg kender det og Nigerianer skal man passe på jeg ved det.keff skrev:Flemming Thomsen skrev:Jeg tænkte på hvad der kræves da det er et første gangs besøg fra Sydafrika Hvis man bare sendte ca 7000-8000 til fly billet og sygeforskring og Visum Papir. jeg prøvede at kigge lidt rundt er det et krav med bank garanti og hvad skal hun evt. have ståene på Konto'en af Penge Det er første gangs besøg og max 90 dage perioden.
Hej Flemming.
hende og hendes 3 veninder er lige blevet overfaldet. så hendes forloves ring røg lige i Torsdag/fredag nat. men den overlevede næsten 4 år
Ja Jan 06 det er længe siden men tlf. / webcam er en go' ting.
og ja hun kommer for at besøge mig det er helt sikkert. Men hvad er Bank Garanti helt Nøjagtigt skal man bare ha 60.000 ståene eller bare ha' mulighed få at låne dem i ens bank.
Bare du er klar over risikoen ved at sende så mange penge via western union,du kunne jo godt købe flybillet og forsikring her fra og så bare emaile bekræftigelsen/e-ticket til hende så hun kan tage den med til ambassaden. Vær opmærksom på at hvis SA er et "high risk fraught country",som Ghana og nigeria er, så kan du ikke betale flybilleten via internet og visa-kort,så skal du ind til rejsebureauet og betale CASH.
Din bank kan lave en bankgaranti hvis du ikke har pengene,mod et mindre gebyr,men hvis du har dem så kan du sætte dem ind på en konto men helt præcist hvordan det foregår det ved jeg ikke ..
Læs iøvrigt denne tråd ang. invitationsbrev,forsikring osv..
Her: viewtopic.php?f=4&t=3377
Senest rettet af keff 08.09.2009 16:30:50, rettet i alt 1 gang.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Bankgarantien for visum er på 56.500 kroner. Hvordan du stiller garantien i banken, er for så vidt ligegyldigt, det vigtigste er, at du har mulighed for at rejse pengene.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
Flemming Thomsen
tak for svarene begge to jeg må kigge på sagerne lidt nærmere
Keff : ang. billeten det havde jeg tænkte på men det må jeg kigge på tror faktisk også billeten er billigere via DK køb. så skal jeg bare finde forsikringer eller få hende til at undersøge det.
Tusind tak for hjælpen.
Keff : ang. billeten det havde jeg tænkte på men det må jeg kigge på tror faktisk også billeten er billigere via DK køb. så skal jeg bare finde forsikringer eller få hende til at undersøge det.
Tusind tak for hjælpen.