Vielses attest
Vielses attest
Hej Igen, jeg vil lige, sige jeg i dag tog over til min kommune i DK for at få mig registrert som gift.. Men komunen sagde jeg skulle hente den orginale kopi fra pakistan, samt en oversættelses kopi, der skulle godkendes af den danske ambassade i Pakistan, som senere skulle underskrives i rigsministeriet i danmark. så siger jeg bare WHAAT THE FU&% er det virkelig sådan? kan jeg havde konsekvenser i sverige når jeg skal søge om familie sammenføring, hvis jeg bare viser (som jeg gjorte her i dag) min vielsesattest fra pakistan af? eller skal jeg virkelig ignnem alt det, før de kan acceptere det i sverige også?
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: Vielses attest
Ja, det er den måde systemet fungerer på.
Du må rejse til Pakistan og få bragt tingene i orden. Evt. kan din mand få tingene bragt i orden i Pakistan.
Du kan evt. bruge DHL kurertjeneste, så dokumenterne ikke bliver væk i posten, hvis du eller din mand ikke selv kan rejse med dem.
Det er udenrigsministeriet, der legaliserer papirerne, når de er oversat til dansk.
Du må rejse til Pakistan og få bragt tingene i orden. Evt. kan din mand få tingene bragt i orden i Pakistan.
Du kan evt. bruge DHL kurertjeneste, så dokumenterne ikke bliver væk i posten, hvis du eller din mand ikke selv kan rejse med dem.
Det er udenrigsministeriet, der legaliserer papirerne, når de er oversat til dansk.
jamen gælder de samme regler også for sverige, når vi skal søge om familie sammenføring? kan jeg ikk bare vise den vielses attest jeg har i forvejen?
-
dotGusten
- Kontakt:
Der sker vel ikke noget ved at prøve.
-
fundiver199
Som Dotgusten skriver, så er det en helt almindelig procedure, at papirer skal oversættes og legaliseres, når èt lands myndigheder skal sagsbehandle ud fra papirer, som er udstedt af et helt andet lands myndigheder.Maria15 skrev:jamen gælder de samme regler også for sverige, når vi skal søge om familie sammenføring? kan jeg ikk bare vise den vielses attest jeg har i forvejen?
Formålet er naturligvis at have en lille smule styr på:
1) Hvad der egentlig står i de pågældende papirer. Der er f.eks. ikke mange danske embedsmænd, som taler Pakistansk.
2) Om papirerne overhovedet er ægte. Det gælder sikkert ikke i Pakistan, men der er faktisk ret mange steder i Verden, hvor det er både let og billigt at bestikke en embedsmand til at udstede falske papirer til en.
Jeg vil gætte på, at de krav, som de svenske myndigheder stiller for f.eks. at anerkende en udenlandsk vielsesattest, nok ikke er så forfærdelig meget forskellige fra dem, de danske myndigheder stiller.
Hej,
Jeg blev gift i Bolivia i foråret. Vi gjorde det, at vi fik det Bolivianske Udenrigsministerium til at udstede en legaliseret version af attesten. Den tog vi så med til Danmark og fik oversat (autoriseret oversætter). Dette var tilsyneladende nok, til både FS og Folkeregister. Så i vores tilfælde har vi slet ikke været i forbindelse med DKs Udenrigsministerium eller den Danske Ambassade.
Jeg blev gift i Bolivia i foråret. Vi gjorde det, at vi fik det Bolivianske Udenrigsministerium til at udstede en legaliseret version af attesten. Den tog vi så med til Danmark og fik oversat (autoriseret oversætter). Dette var tilsyneladende nok, til både FS og Folkeregister. Så i vores tilfælde har vi slet ikke været i forbindelse med DKs Udenrigsministerium eller den Danske Ambassade.
-
dotGusten
- Kontakt:
Men i har jo også hele tiden haft den originale vielsesattest i hånden. Hvis de danske myndigheder anerkender det Bolivianske Udenrigsministerium, er der jo ingen grund til yderligere dokumentation for vielsesattestens ægthed.biggu skrev:Hej,
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du kan forsøge at få den pakistanske ambassade:
Valeursvej 17
2900 Hellerup
Telephone:- 39 62 11 88 , 39 62 16 93 & 39 62 52 98
til at ordne legalisering. De kan formodentlig også henvise dig til en autoriseret oversætter, eller måske er din vielsesattest også på engelsk? I så fald kan du jo nemt finde en autoriseret oversætter selv, bare søg på nettet. Det er nok billigere end at tage tilbage til Pakistan!
Valeursvej 17
2900 Hellerup
Telephone:- 39 62 11 88 , 39 62 16 93 & 39 62 52 98
til at ordne legalisering. De kan formodentlig også henvise dig til en autoriseret oversætter, eller måske er din vielsesattest også på engelsk? I så fald kan du jo nemt finde en autoriseret oversætter selv, bare søg på nettet. Det er nok billigere end at tage tilbage til Pakistan!
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG