Baggrund:
Jeg er 38 og min russiske kæreste 25. Hun har et 90 dage multientry visum til Spanien. Hun har allerede været i DK een gang via Madrid. Vi har ingen børn og ingen af os har været gift. Der er vel en 75 dage tilbage af det visum - til en gang i januar.
Vi ønsker at gifte os mv. og 'planen' ser sådan ud:
Hun kommer direkte til DK i oktober.
Formaliteter omkring særeje ordnes.
Vi bliver viet på rådhuset. Hun medbringer selvf. den nødvendige 'civilstandsattest'.
Vi afleverer ansøgning til US, personligt. Med alle nødvendige papirer selvfølgelig.
Hun får processuelt ophold (jeg mener vi kan regne med det, da hun ikke har været her før)
Når/hvis de siger OK efter XX måneder, skal jeg stille bankgarantien - og så er den hjemme.
--
Er det den bedste måde at gøre det på? Giver det nogen problemer, at hun kommer på Spansk visum? Får man oplyst processuelt ophold med det samme?
Jeg har særligt et spørgsmål og det er hvordan muligheden er for at tage på ferie under processuelt ophold. Vi ønsker at tage på ferie til Spanien i januar. Skal der søges re-entry tilladelse for det, når hun ikke forlader Schengen-området? og kan vi regne med at få den tilladelse (når det ikke er til noget særligt vigtigt humanitært formål!?).
Alle gode råd og kommentarer er velkomne!
- Dave