Hej
jeg har været inde og kigge lidt på reglerne omkring Fs. men jeg er lidt i tvivl om min lejlighed er for lille.
på kontrakten er den 71m2 2 værelses lejlighed.
men da jeg målte mit soveværelse op var det desværre kun 11 m2. og min stue omkring 20 m2.
så spørgsmålet er om min lejlighed er for lille til FS ??
Fs lejlighed størrelse
Re: Fs lejlighed størrelse
styx32 skrev:Hej
jeg har været inde og kigge lidt på reglerne omkring Fs. men jeg er lidt i tvivl om min lejlighed er for lille.
på kontrakten er den 71m2 2 værelses lejlighed.
men da jeg målte mit soveværelse op var det desværre kun 11 m2. og min stue omkring 20 m2.
så spørgsmålet er om min lejlighed er for lille til FS ??
Hej.
I behøver kun 20m2 pr. person eller maximum 2 personer pr rum.
Og det er somregel de ydre mål som gælder,det er ikke det samme som at trække et målebånd fra væg til væg.
Men Du opfylder kravet uanset hvilken metode vi bruger. ..
Men du nævner "kontrakten"??
Husk at du skal have en kontrakt på minimum 3 år frem hvis det er en lejebolig..
fint fint der er ingen udløbsdato på min lejekontrakt. var bare meget i tvivl omkring rum opmålingen. for jeg synes ikke at soveværelset og stuen er ret stor jeg har rigtig stort køkken og en mega lang gang der snupper rigtig meget plads.
-
fundiver199
Det kommer jo an på, hvor mange personer der bor i lejligheden. Da der tilsyneladende er tale om en 2-værelses lejlighed, så må der mindst bo 4 personer, uanset hvor mange m2 lejligheden er på, idet der altid må bo 2 personer i hvert beboelsesrum.styx32 skrev:så spørgsmålet er om min lejlighed er for lille til FS ??
* Er man kun 2 personer i boligen, så stilles der slet ikke nogen krav til dens størrelse eller antallet af værelser overhovedet.
* Skal man være 3 personer i boligen, så skal man have en 2-værelses lejlighed, eller man skal have en 1-værelses på mindst 60 m2.
* Skal man være 4 personer i boligen, så skal man have en 2-værelses lejlighed, eller man skal have en 1-værelses på mindst 80 m2.
* Skal man være 5 personer i boligen, så skal man have en 3-værelses lejlighed, eller man skal have en 1-værelses eller 2-værelses på mindst 100 m2.
* Og så videre og så videre.