Jeg håber jeg kan få lidt hjælp her, har virkelig brug for det.
Min situation er som følger:
For ca. 2 år siden mødte jeg en tysk pige på en ferie i Thailand.
Hun boede i Australien og vi boede der sammen. Jeg rejste frem og tilbage hver 3. måned når mit visa udløb.
For nogle måneder siden blev hun så gravid.
Sundhedsvæsenet i Queensland var ikke specielt godt og både hun og jeg var lidt utrygge ved den måde de håndterede det hele på.
Desuden gjorde afstande det hele meget svært.
Vi besluttede derfor at vende hjem til "trygge" Europa.
Hun tog hjem til Dusseldorf og jeg til københavn.
Vi håbede så at situationen ville være forholdsvis ligetil da vi begge er EU statsborgere.
Nu er det så jeg føler at jeg render panden mod en mur.....
Vi vil jo gerne bo sammen.
Vi vil gerne at hun skal komme og bo med med mig, problemet er at hun jo skal have mulighed for at benytte hospital til fødslen.
Som jeg forstår det er der for det første en længere behandlingstid hos statsforvaltningen og desuden skal hun enten have et arbejde eller kunne stille en 70000 DKr i garanti??
Hun kan ikke arbejde, for det første kan hun ikke dansk og vi har stigende arbejdsløshed
Hun har ikke 70.000.
Er vi så bare nødt til at acceptere at hun ikkke kommer til at flytte til Danmark og jeg ikke kommer til at overvære fødslen?
Lidt ekstra facts som måske/måske ikke har relevans:
Hun er 31 og jeg er 36 så vi er begge over 24.
Hun ligger stadig i skilsmisse med en mand som NÆGTER at lade sig skille og gemmer sig i forskellige lande for at trække proccessen ud.
Hun har 2 børn fra dette ægteskab på henholdsvis 8 og 12 år.
Er der nogle som kan hjælpe med lidt rådgivning her?
Udlændingestyrelsen og statsforvaltningen er meget sparsomme i deres behjælpelighed.
Mvh.