afslag på visum????

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
peace
Geografisk sted: Egypten

afslag på visum????

Indlæg af peace » 16.08.2009 12:14:31

Hej.
Jeg er ved at få lidt grå hår lige nu..!!, så håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg er gift med en egypter, og det har vi været i snart 2 år nu, og vi har en datter sammen. Vi søgte familisammenføring i januar( fordi min mand først fik sit pas der), men dette har vi fået afslag på, fordi han ingen tilknytning har til Danmark. Jeg fik nemlig ikke oplyst dengang jeg ringede og hørte med reglerne for FS at ens ægtefælle skal have været på ophold i DK inden man kan opnå FS. :(
Derfor har han så i maj søgt visum og jeg har fået spørgeskemaet( for 2 måneder siden) . Nu synes jeg så at kunne læse i et oplæg herinde at nogle har prøvet at få afslag på deres visum, fordi de havde søgt FS inden.
Er der nogen af jer herinde der har oplevet det?

fundiver199

Re: afslag på visum????

Indlæg af fundiver199 » 16.08.2009 14:44:32

Hvis din mand også får afslag på sin ansøgning om visum, så synes jeg bestemt, at I skal benytte jer af EU-reglerne i stedet for at blive ved med at lade jer køre rundt i manegen af alle disse åndsvage danske regler og krav.

peace

Indlæg af peace » 19.08.2009 20:47:46

JUBBBBIIIIIII.....Min mand har idag fået visum. Er bare så lykkelig :) Håber alt godt for alle jer andre og husk selvom det ser sort ud indimellem, så kan det hurtigt vende til det bedre.

Clausen
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Indlæg af Clausen » 21.08.2009 17:43:49

Jeg har også en egyptisk kæreste som jeg gerne vil ha herop .. Er ved og være træt af flyveturen hver 2. md .. :wink:
Men men .. hvis jeg må spørge .. havde din mand svært ved og fremskaffe papir på arbejdsforhold? eller er han selvstændig? Krævede de evt. bankgaranti?
og hvor lang tid tog det fra start til slut og få turistvisum fra Egypten?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 22.08.2009 09:30:13

Som peace skriver, så blev der søgt i maj, og visum blev bevilget i august. Så det tog altså cirka 3 måneder, og dermed har vi også en indikation på, at sagsbehandlingstiden for visumansøgninger i Udlændingeservice igen er ved at være nede på noget lidt mere normalt.

3 måneder er stadig urimeligt lang sagsbehandlingstid for noget så ukompliceret som en visumansøgning, men det er dog trods alt meget bedre end de 5-6 måneder, som var gældende før sommerferien.

Så de nye procedurer og det ekstra personale, som Udlændingeservice ansatte til at behandle visumsager, har altså formået at tage toppen af ventetiden, som Udlændingeservice også lovede før sommerferien. Og det kan man jo kun hilse med tilfredshed.

peace

Indlæg af peace » 24.08.2009 09:06:09

[quote="Clausen"]Jeg har også en egyptisk kæreste som jeg gerne vil ha herop .. Er ved og være træt af flyveturen hver 2. md .. :wink:
Men men .. hvis jeg må spørge .. havde din mand svært ved og fremskaffe papir på arbejdsforhold? eller er han selvstændig? Krævede de evt. bankgaranti?
og hvor lang tid tog det fra start til slut og få turistvisum fra Egypten?[/quote]

Hej Clausen.
Min mand havde ikke svært ved at skaffe papir på arbejdsforhold, fordi hans chef stoler på ham. Jeg ved at det kan være svært i Egypten, fordi man kan bruge det mod sin chef, fordi ikke så mange har arbejdstilladelse, så arbejdspladsen er tit ikke så meget for at give den.
De krævede ikke en bakgaranti, fordi vi er gift.
Vi søgte visum i midten af maj måned, og fik så visum her for nogle dage siden :)
held og lykke med jeres visum :)

peace

Indlæg af peace » 24.08.2009 09:09:10

3 måneder er lang tid for at behandle et visum, men stadig bedre end et afslag :), eller de snart 6 måneder, som jeg kan læse nogen har ventet.
Men ventetiden er det værd:)

Clausen
Kontakt:

Indlæg af Clausen » 24.08.2009 09:28:55

tusinde tusinde tak .. Nu er jeg helt med .. jeg forstod ikke helt det omkring det arbejdspapir, hvilket min kæreste så heller ikke gjorde .. Men der er jo ingen problemer så, i og med at han har det papir du snakker om :-)

Vi krydser fingre .. 6½ uge tilbage til besøg på ambassaden i Cairo ..
Der ska de så bare overbevises om at de IKKE skal sende papirerne til US. Snakkede med dem i går og hvis vi kan få ambassaden til og lave det hele, så ka han få visum inden for 14 dage .. Der må sgu være lidt lykke i alt det her ambassade/visum fis.

peace

Indlæg af peace » 24.08.2009 11:25:47

[quote="Clausen"]tusinde tusinde tak .. Nu er jeg helt med .. jeg forstod ikke helt det omkring det arbejdspapir, hvilket min kæreste så heller ikke gjorde .. Men der er jo ingen problemer så, i og med at han har det papir du snakker om :-)

Vi krydser fingre .. 6½ uge tilbage til besøg på ambassaden i Cairo ..
Der ska de så bare overbevises om at de IKKE skal sende papirerne til US. Snakkede med dem i går og hvis vi kan få ambassaden til og lave det hele, så ka han få visum inden for 14 dage .. Der må sgu være lidt lykke i alt det her ambassade/visum fis.[/quote]

Hej Clausen.

Det var så lidt:)
Jeg tror nu nok at de kan ordne visumet på ambassaden i Cairo, hvis i har det hele iorden. Grunden til at vores blev sendt til DK var at vi inden havde søgt FS, og så skal de sende ansøgningen til DK, fordi man er "inde" i systemet.
Selvom i først har fået en tid på ambassaden, så prøv hvis i gerne vil skynde jer med at få jeres visum , at ringe til dem og rykke aftalen, fordi det gjorde vi.
Held og lykke.)

Clausen
Kontakt:

Indlæg af Clausen » 24.08.2009 14:50:38

Tak :-)

Vi har ikke en aftale .. Vi har været på ambassaden her i august og få invitations papirer .. også har jeg ellers kimet den danske kosulent ned med spørgsmål .. men jeg syntes de har det med og male fanden på væggen ..
Når jeg kommer tilbage, nu her, skal vi lige ha pas og resten på plads inden vi tager på ambassaden igen ..

Det er også ærgerligt hvis vi gifter os nu, bare for at fremskynde og gøre tingene nemmere, når vi begge helst vil giftes i DK .. men nu prøver vi det her først .. Lige nu har vi bare den her ægteskabskontrakt, der er lavet hos advokaten i Egypten .. Men den hjælper os på ingen måde på ambassaden :(

peace

Indlæg af peace » 30.08.2009 19:55:22

Hej Clausen

Hvis du ellers har nogen spørgsmål, så er du velkommen til at spørge igen :)
Håber det hele går iorden for jer.

Besvar