Dette er mit foerste men sikkert ikke sidste indlaeg her.
Jeg er en 21 aerig kvinde som nu har boet i malmoe med min mand fra Gambia i naesten 1 aer, her kommer vores historie i korte traek.
For ca. 2,5 aer siden moedte i Dk kerligheden i form af en 28 aerig mand fra Gambia, det viste sig dog ikke at vaere en rosenroed kaerlighedshistorie for han opholdte sig ulovligt i Dk, og havde gjort i 7 aer. Da han i sin tid ankom til dk ansoegte han om asyl men fik afslag. efter nogen tid fant han sammen med en dansk kvinde og fik et barn. mens de ansoegte om familiesamfoering aendrede reglerne sig og hun var pludselig ikke gammel nok, han blev bedt om at forlade landet men valgte at blive for at tage del i sin soens liv.
Pae trods af opgavens uoverskuelige stoerrelse valgte vi at forsoege at finde en maede vi ku vaere sammen pae. Vi fandt en hammer dygtig advokat og lagde en slagplan. dagen after vores foerste moede med advokaten blev min mand snuppet af politiet og sendt i sandholm detention. Der sad han i 1 md og gennemlevede hell on eath. Efter haerd og dyr kamp fra advokaten blev han sendt tilbage til Gambia. 2 dage efter ankom jeg til Gambia, vi blev gift med trommer, farverige klaeder og sang. Jeg vendte hjem og fandt lejlighed i malmoe.
vi startede vores familiesammmenfoerings sag i malmoe og han fik efter ca 4,5 md bevilliget 1 aers opholdstilstand.
Min mand startede i sprog skole efter nogle md venten pae plads og modtager nu oekonomisk stoette af staten hver md, en form for su. Jeg blev efter nogen tid arbejdsloes men fik sort arbejde hos min mor og havde fae timer hvidt pae mit gamle job. Jeg er nu 31 timers fastansat med loen pae ca.13000
sagen er nu den at vi gerne vil tilbage til dk via eu reglerne og stifte familie. sae her kommer de foerste gyldne spoergsmael.
1. Udgoer det en risiko for afslag at jeg hun har arbejdet fuldtid 1 md.
2. Har det betydning at min mand har afslag pae asyl sag og har opholdt sig ulovligt (han fik ikke indrejseforbud til dk)
3. Skal man efter de 6md til at finde sig job og bolig opfylde boligkrav.
4. hvad er jeres erfaringer med sagsbehandlings tid.
Tak fyldt med Kaerlighed Sade og Richard.