Hjælp - Hvorfor er vi havnet i 7 mrd bunken?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ingrid

Hjælp - Hvorfor er vi havnet i 7 mrd bunken?

Indlæg af ingrid » 05.08.2009 18:11:29

Idag fik jeg brev at US har modtaget min mands ansøgning om OT
Der står vi er kommet i 7 mrd bunken, hvilket kommer meget bag på mig, da vi opfylder ALLE kravene.

Jeg har arbejde, lejlighed, 60.000, har ikke børn, har ren straffeattest, er dansker, så hvad er det lige der sker, er det fordi han ikke hedder Peter og ikke spiser flæskesteg?

Kan det passe at sagsbehandlerne kun kan træffes 1 gang om ugen?

Har tænkt mig at ringe ind og sige til dem at vi er havnet i den forkert bunke, for jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor vi er havnet der, når vi begge opfylder kravene og min mand har været i DK på besøgsvisum og derfor er tilknytningkravet vippet over til DK

Hvad siger i, kan man ringe og sige man skal i den 3 mrd bunke?

Hilsen
Ingrid

Nashenas_Dk
Geografisk sted: Danmark

Re: Hjælp - Hvorfor er vi havnet i 7 mrd bunken?

Indlæg af Nashenas_Dk » 05.08.2009 18:39:26

ingrid skrev:er det fordi han ikke hedder Peter og ikke spiser flæskesteg?
Ja;O)

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 06.08.2009 07:58:25

En af årsagerne kan være aldersforskellen på jer. Du har godt nok ikke nævnt hvor stor forskel der er, men generelt kan man sige at er forskellen otte år eller mere, træder formodningen om proformaægteskab i kraft, og så ryger man i den gabende lange bunke.

En anden årsag kunne være hvor han kommer fra. Det er politisk bestemt, at ansøgere fra særligt muslimske lande skal undersøges grundigere end ansøgere fra andre lande.

En tredje årsag kunne være, om du har fået vedlagt alle relevante dokumenter sammen med ansøgningen. Mangler der bare ét, ryger I bagest i køen.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

biggu

Indlæg af biggu » 06.08.2009 08:28:02

Kim, jeg tror ikke du kan sige at man automatisk ryger i 7 mdrs bunke, selvom man har stor alderforskel.

Jeg har netop fået FS med min Bolivianske kone. Der er 14 år imellem os og jeg har et særbarn. Det tog alligevel kun knap 3 mdr..

Hvis alle krav er opfyldt og alle dokumenter er vedlagt, skulle jeg mene at Ingrid nærmest har krav på den såkaldte selvbetjeningskø. Så hvis jeg var Ingrid ville jeg da BESTEMT ringe til US og i det mindste få en forklaring..

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 06.08.2009 09:45:26

Biggu,

Det er da korrekt, at man ikke automatisk ryger i den lange kø pga. aldersforskel, men er der den mindste tvivl hos sagsbehandleren, eller ansøgeren ikke har dokumenteret forholdet grundigt nok, så kan man risikere at havne i 7 måneders køen. Selvfølgelig må der ikke være autopilot.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

keff

Indlæg af keff » 06.08.2009 18:33:41

Hej Ingrid.

Du siger at din mand har været i DK på besøgsvisum og derfor er tilknytningkravet vippet over til DK.

Kunne det være grunden,hvis altså du ikke er over 28 år.

Besvar