Det har ikke været muligt at finde ud af hvem der udsteder en dansk civilstands attest, hvis man skal giftes i Sverige
Og Skatteverket som laver ægteskabsprøvning kræver en dansk lov attesteret - men hvem skal attestere den?
Venlig hilsen
Hvem udsteder en dansk civilstandsattest hvis man skal gifes
-
ABJ78
Jeg skal giftes i Brasilien i løbet af foråret
Jeg gik på Folkeregistret i Aalborg. Her havde de aldrig hørt om en civilstandserklæring.
De foreslog så at jeg gik over på kommunens vielseskontor - og bingo!
- her lavede de en som bliver tilsendt med post efter et par dage. Gratis iøvrigt - men det vil givetvis variere fra kommune til kommune.
Jeg gik på Folkeregistret i Aalborg. Her havde de aldrig hørt om en civilstandserklæring.
De foreslog så at jeg gik over på kommunens vielseskontor - og bingo!
- her lavede de en som bliver tilsendt med post efter et par dage. Gratis iøvrigt - men det vil givetvis variere fra kommune til kommune.
Hmm hvis du er nordisk statsborger behøver du ikke en civilstandsattest for at blive gift i Sverige de accepter en dansk prøvelsesattest og den for du på borgerservice i den kommune du bor.
Hvis du vil have en civilstandsattest så kaldes den en ægteskabsattest og for at få den skal du udfylde en prøvelsesattest som du aflevere i borgerservice
Hvis du vil have en civilstandsattest så kaldes den en ægteskabsattest og for at få den skal du udfylde en prøvelsesattest som du aflevere i borgerservice
Re: Hvem udsteder en dansk civilstandsattest hvis man skal gifes
Mine spørgsmål er: om der er nogen der ved om, hvis man bliver gift her.. senere kan gifte sig og få ægteskabet konfirmeret i filippinerne?
Are you interested in Testking network plus training itil? Get our self paced cisco ccna 100-101 security ccna and passguideitil study packages to pass your without any difficulty in Dean College lsat.
-
fundiver199
Re: Hvem udsteder en dansk civilstandsattest hvis man skal gifes
Man kan kun blive gift 1 gang. Men et ægteskab, der er godkendt af de officielle myndigheder i det land, hvor det er indgået, vil næsten altid kunne anerkendes i et andet land.
Hvorfor skriver du i en tråd fra 2007 i stedet for at oprette en ny? Det er forvirrende for andre, og dit spørgsmål har jo ikke noget at gøre med det emne, der blev debatteret for 8 år siden.
Hvorfor skriver du i en tråd fra 2007 i stedet for at oprette en ny? Det er forvirrende for andre, og dit spørgsmål har jo ikke noget at gøre med det emne, der blev debatteret for 8 år siden.