Søger Hjælp
Søger Hjælp
Hej herinde... Er en fyr som har en filipinsk kæreste... vi mødte hinanden i Dk for ca. 3 år siden. Hun er Au pair og bor nu i norge. Vi vil gerne giftes osv. Men har et problem da jeg bor hjemme hos min mor. Er ikke skrevet op til nogen boliger og har ikke råd til at købe en lejlighed. Hvad skal jeg gøre for at få et sted til os hvis vi skal giftes ?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Søger Hjælp
Så ville det sikkert være en god idé, at blive skrevet op til en lejebolig i første omgang, eksempelvis hos en almen boligorganisation. Da der var opsving mod himlen, var ventelisterne særdeles korte, nu er de begyndt at vende, så hvis du vil gøre dine chancer bedst, skal du lade dig skrive op nu.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Husk at læse reglerne for, hvor stor lejligheden skal være, og hvor mange rum der skal være i den.
Pas på med at leje noget, der er fremlejet, da det så kan være et tidsbegrænset lejemål.
Husk at aftale med din mor, at du flytter, så hun ikke bliver ked af det.
Pas på med at leje noget, der er fremlejet, da det så kan være et tidsbegrænset lejemål.
Husk at aftale med din mor, at du flytter, så hun ikke bliver ked af det.
Hej igen. Min kæreste har kun ca. 1 måned tilbage af hendes kontrakt i norge. Så har travlt med at finde en bolig. Kan kommunen evt. hjælpe ?
-
dotGusten
- Kontakt:
Formentlig kun hvis du er boligløs. Det sikreste er, at finde en boligforening.
Hvis kommunen skal hjælpe dig, risikerer du, at de giver dig en midlertidig bolig, som ikke opfylder kravene i familiesammenføring.
Det er lidt kort tid at løbe på, så forbered jer på, at hun er nødt til at rejse hjem og derefter komme til Danmark på den ene eller den anden måde - dvs. turistvisum eller familiesammenføring.
Måske kan i nå at blive gift i Norge, inden hun skal rejse?
Hvis kommunen skal hjælpe dig, risikerer du, at de giver dig en midlertidig bolig, som ikke opfylder kravene i familiesammenføring.
Det er lidt kort tid at løbe på, så forbered jer på, at hun er nødt til at rejse hjem og derefter komme til Danmark på den ene eller den anden måde - dvs. turistvisum eller familiesammenføring.
Måske kan i nå at blive gift i Norge, inden hun skal rejse?
kan du ikke skrive dig selv op som ejer, i den bolig du bor nu i, sammen med din mor?
Jeg kan desværre ikke komme på lejekontrakten og kan ikke "overtage" lejligheden med mindre min mor flytter på plejehjem eller beskyttet bolig blev jeg fortalt af boligselskabet.. 
Så er igang med at finde en lejebolig. Hvis jeg finder en hvor perioden siger : Ubegrænset, kan jeg så leje den og gifte mig med min kæreste og gøre det på den måde ?
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Svaret fra boligorganisationen er korrekt.
Ja, når du har fundet en almen bolig, der er stor nok, og du har underskrevet lejekontrakten, er boligkravet til fulde opfyldt. Du kan desuden søge boligtilskud (blanketten fås hos boligorganisationens kontor), og dette vil ikke få negativ indvirkning på FS.
Ja, når du har fundet en almen bolig, der er stor nok, og du har underskrevet lejekontrakten, er boligkravet til fulde opfyldt. Du kan desuden søge boligtilskud (blanketten fås hos boligorganisationens kontor), og dette vil ikke få negativ indvirkning på FS.
Ok.. det lyder godt.
Men vil lige høre igen : Er inde på forskellige hjemmesider med boliger.( Er jo ikke skrevet op nogen steder ) . bl.a lejebolig.dk..... Hvis en person skriver den udlejer på ubegrænset tid, og jeg lejer den, kan det få konsekvenser hvis personen skal "bruge" lejligheden lige pludselig ? eller skriver man på kontrakten en vis periode. Har jo læst at fremleje kan jeg ikke bruge til noget så er lidt forvirret ang. forskel på leje / fremleje.
-
dotGusten
- Kontakt:
Det sikreste er, at finde en lejlighed i et almennyttigt boligbyggeri, som administreres af et boligselskab.per3 skrev:Ok.. det lyder godt.Men vil lige høre igen : Er inde på forskellige hjemmesider med boliger.( Er jo ikke skrevet op nogen steder ) . bl.a lejebolig.dk.....
Så er du fri for at være afhængig af at ejeren lige pludseligt står og skal bruge lejligheden til private formål. Og der er 12 måneders opsigelse på denne form.
Prøv at bruge Google til at finde "Dit bynavn boligselskab" for at se, hvilke ledige lejligheder der er i din by.
Der er aftenskole kataloger på vej ud i denne tid. Måske vil det være en god ide at tage et aftenskolekursus i madlavning og/eller husholdning, så du ikke skal leve af grillmad mens du venter på konen.
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Ved leje af en bolig står du selv som underskriver af lejekontrakten, og hæfter for eventuelle skader.
Ved fremleje, kan du max. bo i den pågældende bolig i to år, og du er ikke ansvarlig for noget som helst. Det er altid den ansvarlige lejer (den som har underskrevet lejekontrakten på boligen), der hæfter for husleje, varmeregninger og hvad der ellers er af faste udgifter. Når man fremlejer en bolig handler det mere om tillid mellem den ansvarlige lejer og fremlejeren.
Jeg vil også anbefale en almen bolig. Der er ordnede forhold, og du bliver ikke mødt af krav om penge under bordet, og hvad for eksempel mange studerende oplever lige nu, hvor de søger studiebolig.
Ved fremleje, kan du max. bo i den pågældende bolig i to år, og du er ikke ansvarlig for noget som helst. Det er altid den ansvarlige lejer (den som har underskrevet lejekontrakten på boligen), der hæfter for husleje, varmeregninger og hvad der ellers er af faste udgifter. Når man fremlejer en bolig handler det mere om tillid mellem den ansvarlige lejer og fremlejeren.
Jeg vil også anbefale en almen bolig. Der er ordnede forhold, og du bliver ikke mødt af krav om penge under bordet, og hvad for eksempel mange studerende oplever lige nu, hvor de søger studiebolig.
Ringede til banken ang. Bankgaranti...de sagde jeg selv skulle have de der ca. 60,000 kr og sætte ind på en konto for at få den der Bankgaranti... spurgte om jeg ikke kunne låne dem af dem og fik svaret : NEJ... hmmmm... fatter minus... HJÆLP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du skal jo være kreditværdig for at få et lån i en bank. Der er ingen banker som i dagens Danmark låner 60.000 kroner ud, hvis du ikke har en fast indkomst.
Ellers må du jo spare pengene op og vente med at søge om FS, indtil du har fået skrabet pengene sammen. Eller alternativt søge efter EU-retten i stedet, hvor der ikke er krav om nogen bankgaranti.
Ellers må du jo spare pengene op og vente med at søge om FS, indtil du har fået skrabet pengene sammen. Eller alternativt søge efter EU-retten i stedet, hvor der ikke er krav om nogen bankgaranti.
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Bankerne er blevet særdeles forsigtige, både på grund af krisen generelt og på grund af at folk som Stein Bagger så eftertrykkeligt tog r.... på bankerne, mens det gik opad. Derfor har selv erhvervslivet umådeligt svært ved at få lån til deres projekter, hvad enten de er nødvendinge og sikre eller om det er risikovillig kapital. Når erhvervslivet, trods diverse bankpakker og opfordringer fra politikere, ikke kan få lån til deres, er det jo nok endog sværere for menigmand at få lån i banken. Desværre.
Så du må jo forsøge at finde de 60.011 kroner andre steder. Det giver jo også den positive effekt, at du får renter af beløbet, i stedet for at blive bon'et for renter.
Så du må jo forsøge at finde de 60.011 kroner andre steder. Det giver jo også den positive effekt, at du får renter af beløbet, i stedet for at blive bon'et for renter.